رییس سازمان دامپزشکی کشور گفت: فروش فراورده های خام دامی در کامیون ها و وسایل حمل و نقل در جاده ها ممنوع است و با فروشندگان برخورد می شود.

مهدی خلج در سفر به شهرکرد در جمع خبرنگاران گفت: اکیپ های نظارتی سازمان دامپزشکی علاوه بر نظارت بر مراکز فروش ، در  حاشیه جاده ها نیز بر عدم فروش فراورده های خام دامی نظارت می کنند.

خلج افزود:در خصوص نظارت بر بهداشت عمومی فرآورده های خام دامی در ایام نوروز توجه ویژه می شود و اکیپ های نظارت درهمه استان های کشور از اماکن عرضه فرآورده خام دامی بازرسی می کنند.

رییس سازمان دامپزشکی کشور همچنین از ممنوعیت انتقال دام از دیگر کشورها به داخل کشور خبرداد و گفت: با توجه به بیماری های دامی و قرار داشتن ایران در یک منطقه پرخطر از نظر بیماری های دامی، ورود دام به خصوص از مرزهای شرقی ممنوع است.

خلج تصریح کرد: بیش از شش هزار و 500 کیلومتر مرز خاکی با کشورهای شرقی کنترل ورود غیرمجاز دام را مشکل کرده که با همکاری دولت، وزارت جهاد کشاورزی،سازمان دامپزشکی و استانداری سیستان و بلوچستان ورود دام غیر مجاز به حداقل رسیده است.

وی ادامه داد: تب برفکی یک بیماری بومی در کشور است که توانستیم با کنترل ورود دام غیرمجاز به کشور این بیماری را کنترل کنیم.

خلج در زمینه مناطقی که بیشترین آمار تب برفکی را دارند، گفت: واکسیناسیون و اعمال ضوابط قرنطینه ای در کشور در حال اجراست و موارد بیماری تب برفکی در سطح کشور کاهش پیدا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: تا زمانی که ممنوعیت ورود غیر مجاز دام زنده در کشور وجود دارد وضعیت کنترل این بیماری رو به کاهش است و هم اکنون آمار بیماری تب برفکی در گاوداری های صنعتی نیز کم است./ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.