نوعی از سایش دندانی وجود دارد که در طوق دندان‌ها رخ می‌دهد و بدون هیچ پوسیدگی آن‌ها را دچار فرورفتگی می‌کند.

مهدی فروزان‌فر متخصص دندانپزشکی در گفتگو با خبرنگار بهداشت  و درمان باشگاه خبرنگاران، گفت: سایش دندان‌ها به دو دسته تقسیم می‌شود؛ دسته اول سایشی است که در اثر مشکلات اسکلتی در سیستم جونده دندان‌ها ایجاد می‌شود و به یک سری مسائل هیجانی و اعصاب و روان برمی‌گردد که سبب می‌شود در شب هنگام فرد دچار دندان‌قروچه  گردد. 

وی افزود: همچنین اگر دندان‌ها نیاز به ارتودنسی داشته باشند اما نسبت به انجام آن اقدامی صورت نگرفته باشد موجب جفت‌گیری نابجای دندانی و در ‌‌نهایت سایش سطوح دندان‌ها می‌شود. 

فروزان‌فر تصریح کرد: دسته دوم به درمان‌های دندانپزشکی نادرست اطلاق می‌شود که در اثر پرکردگی و کارهای ترمیمی غلط در دهان فرد حاصل می‌شود، مانند پروتز نادرست که در اثر آن جفت‌گیری دندان‌ها روند عادی و طبیعی خود را از دست می‌دهد و موارد بالا عوامل فرسایش و سایش دندانی به شمار می‌روند. 

فروزان‌فر اظهار داشت: نوعی از سایش دندانی وجود دارد که ناشناخته است و در طوق دندان‌ها رخ می‌دهد که به سه شکل ابریژن، اروژن و اپریژن یافت می‌شود؛ این سایش‌ها معمولا در سطوح دندان‌های قدامی دیده می‌شود و دندان‌های بیمار بدون هیچ پوسیدگی در ناحیه طوق دچار فرورفتگی می‌شود، این سایش، دندان‌ها را حساس می‌کند اما باعث پوسیدگی نمی‌شود. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار