مدیر کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امدادونجات از آغاز عملیات امدادرسانی هوایی به منطقه سیل زده سیستان خبر داد.

مرتضی مرادی پور در گفتگو باخبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اشاره به ریزش نزولات آسمانی در استان‌های جنوبی کشور گفت: طی بارش باران 48 ساعت گذشته در استان‌های جنوبی کشور به ویژه خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان با توجه به بافت منطقه و غیرقابل نفوذ بودن آب به بافت خاک و همچنین طغیان رودخانه‌ها، منجر به سیل و آبگرفتگی در این مناطق شد.
 
وی تصریح کرد: سیل و آبگرفتگی در برخی از مناطق از جمله "نهبندان" و روستای طبسین استان سیستان و بلوچستان به حدی بود که بسیاری از روستاها دچار خسارت شدند و امدادرسانی امدادگران نیاز پیدا کردند.
 
مرادی پور با بیان اینکه امدادگران استان خراسان جنوبی با تمام تجهیزات وارد عملیات امدادرسانی شدند بیان کرد: تاکنون 230 دستگاه چادر امدادی و 2 اردوگاه در منطقه سیل زده برپا شده است و هزار و 25 نفر از حادثه دیدگان اسکان اضطراری یافتند.
 
وی با بیان اینکه هم اکنون امداد هوایی استان‌های خراسان رضوی و کرمان در حال حاضر ارسال اقلام امدادی به منطقه حادثه دیده هستند افزود: همچنین هزار و 950 تخته پتو، 230 شعله والر، هزار و 800 نایلون در بین مردم توزیع شده است.
 
مرادی پور در پایان به وضعیت مفقودین نیز اشاره کرد و خاطرنشان کرد: سیل و آبگرفتگی 48 ساعت گذشته 5 مفقودی به جای گذاشته که امدادگران همچنان در حال جست و جو هستند.


انتهای‌پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار