پلیس ایالت کالیفرنیا از وسیله‌ای جاسوسی با نام " سفره ماهی" برای شنود مکالمات تلفن همراه شهروندان استفاده می‌کند

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ « اتحادیه آزادی های مدنی آمریکا » از استفاده پلیس ایالت کالیفرنیا از وسیله ای برای شنود مکالمات تلفن همراه شهروندان انتقاد کرد. 

« اتحادیه آزادی های مدنی آمریکا » با انتشار بیانیه ای اعلام کرد دستگاههای ارتباطی الکترونیکی  این ابزار را- که به علت شباهت به عملکرد سفره ماهی، « سفره ماهی» نام دارد- به عنوان یک دکل مخابراتی تشخیص می دهند و بدین طریق این وسیله می تواند با نفوذ به دستگاه‌های ارتباطی مزبور اطلاعات موجود در آن‌ها را جمع آوری می کند.

بر اساس این بیانیه، اداره های پلیس سانفرانسیسکو، سن خوزه، فرمونت  و اوکلند، و دفتر دادستانی منطقه آلامدا در ایالت کالیفرنیا از این ابزار جاسوسی استفاده می کنند. 

« اتحادیه آزادی های مدنی آمریکا» تاکید کرد: « استفاده از این ابزار جاسوسی به شدت موجب نگرانی است، چرا که اطلاعات رد و بدل شده در دستگاههای ارتباطی الکترونیکی و موقعیت تقریبی افراد بیگناه را جمع آوری می کند و فقط مکالمات افرادی را که در تحقیقات هدف قرار دارند، شنود نمی کند.» 

اداره پلیس اوکلند در بیانیه ای استفاده افسران پلیس این اداره را از ابزار جاسوسی مزبور « برای کمک به پلیس در تحقیقات مختلف » تایید کرد. 

بر اساس گزارش پلیس اوکلند سال 2007 ، دست کم 21 نفر با کمک ابزار جاسوسی مزبور یا جاسوسی الکترونیک دستگیر شدند. 

« اتحادیه آزادی های مدنی آمریکا » اعلام کرد به دنبال کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه استفاده از ابزار جاسوسی موسوم به « سفره ماهی » در تحقیقات است. این اتحادیه همچنین تصریح کرد می‌خواهد بداند آیا استفاده پلیس از این ابزار جاسوسی مستلزم دریافت مجوز است یا خیر. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار