فرماندار شهرستان هیرمند گفت: ظرفیت‌های حوزه قالی بافی سیستان باید شناسایی شده تا این صنعت بتواند بار دیگر در این خطه احیا شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ، سلطانعلی دهمرده در همایش قالی بافان تحت پوشش کمیته امداد اظهار کرد: با توجه به محدودیت منابع و اعتبارات، برای رسیدن جامعه به پویایی لازم باید ظرفیت‌های موجود در حوزه مشاغل خانگی و هدایت آن به سمت ایجاد مشاغل پایدار مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: مشاغل خانگی از پایین ترین سطوح ایجاد شغل در این زنجیره است که باید به هم متصل شود.

دهمرده لزوم توجه به توسعه مشاغل خانگی را مورد تأکید قرار داد و با تأکید بر اینکه تنها اکتفا کردن به ایجاد اشتغال در بنگاه‌های بزرگ درست نیست، توجه به مشاغل خرد و خانگی را برای رفع بیکاری ضروری و راهگشا دانست.

فرماندار هیرمند با اشاره به محدودیت منابع موجود، لزوم تدوین استراتژی‌های جدید اشتغالزایی از جمله توجه به مشاغل خانگی را با اهمیت دانست و افزود: استراتژی دولت در حوزه‌های اشتغالزایی، معطوف به مشاغل خرد و خانگی نیز است که این امر باید با شناسایی ظرفیت‌های مناطق مختلف تقویت شود.

وی ضرورت انجام مطالعه و کار کارشناسی و دلسوزانه در این زمینه را یادآور شد و افزود: با مطالعه دقیق، عمیق و کارشناسانه در این حوزه، باید بحث مشاغل خانگی در چرخه‌های بزرگتر تعریف شوند.

دهمرده لزوم استفاده از تجارب ملی و منطقه‌ای کردن مشاغل خانگی را مورد تاکید قرار داد و افزود: با شناسایی ظرفیت‌های موجود در این زمینه و انجام کارهای مطالعاتی و تحقیقاتی می‌توان مشاغل مولد و پایدار ایجاد کرد.

وی با اشاره به صنعت قالی بافی در سیستان افزود: قالی بافی در این خطه از تاریخ سه هزار ساله برخوردار است که متاسفانه روز به روز در حال فراموشی است.

فرماندار هیرمند اضافه کرد: اکنون کمیته امداد در راستای شناسایی استعداد و ارایه آموزش‌های لازم به آنان برای توانمند سازی کوشا شده که در این امر مجموعه فرمانداری با تمام توان در کنار این نهاد است.

وی افزود: باید تلاش کرد تا روز به روز قالی بافی در سیستان افزایش یاید تا ضمن رفع نیازهای خانواده ها، بتوان در تأمین نیازهای اقتصادی خانوارها سهمی قائل شد.

انتهای پیام/م


منبع: ایسنا
برچسب ها: زاهدان ، قالی بافی ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.