سناتور آمریکاییخواستار پشتیبانی نظامی گسترده از اوکراین شد و هشدار داد که اقدامات روسیه در این کشور می‌تواند به اتخاذ اقدامات بی سابقه از سوی آمریکا و متحدانش منجر شود.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه،‌ "جان مک کین" سناتور آمریکایی روز شنبه خواستار پشتیبانی نظامی گسترده از اوکراین شد و هشدار داد که اقدامات روسیه در این کشور می‌تواند به اتخاذ اقدامات بی سابقه از سوی آمریکا و متحدانش منجر شود.

مک کین پس از سفر هیئتی از سنای آمریکا به کیف(پایتخت اوکراین) طی سخنانی که آنها را نظرات شخصی خواند گفت: اوکراین به پشتیبانی نظامی بلندمدت از جانب آمریکا احتیاج دارد.

وی افزود: وقتی مردم اوکراین خواستار ابزاری برای مقاومت هستند، معتقدم باید آن را تامین کنیم و این کار درست است.

مک کین این سخنان را در شرایطی بیان کرد که درست کمی بعد از آن کیف روسیه را به حمله به منطقه ای در جنوب شرقی اوکراین واقع در مرز کریمه متهم کرد.

سناتور جمهوری خواه آمریکایی گفت: به شدت نگران گزارش‌های قبلی مبنی بر پیشروی سربازان روسی به مرز شرقی اوکراین و انجام رزمایش شتابزده در آنجا است.

وی افزود: حمله تمام عیار روسیه به شرق اوکراین عواقب بزرگی در پی دارد که آمریکا و متحدان اروپایی اش هرگز در روابط خود با روسیه آن را بررسی نکرده بودند.  

واشنگتن تاکنون متعهد شده که تحریم منع سفر و انسداد دارایی را علیه یک سری از افراد روسی اعمال خواهد کرد. این قضیه به بدترین تقابل غرب و شرق از زمان جنگ سرد تاکنون بدل شده است.

با توجه به تدارک منطقه کریمه برای برگزاری همه پرسی الحاق به روسیه در روز یکشنبه، اوکراین در آستانه تجزیه قرار گرفته است زیرا انتظار می‌رود مردم این منطقه که عمدتا روس زبان هستند به پیوستن به روسیه رای دهند.

این در حالیست که جان مک کین گزارش‌ها مبنی بر اینکه کیف ممکن است شبه جزیره دریای سیاه را ازای حفظ منطقه کریمه واگذار کند، رد کرد.

وی گفت: هرگز نمی‌خواهیم این پیام را به مردم کریمه بفرستیم که آنها را تنها گذاشته ایم.

وی گفت: ما مخالفیم که "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور روسیه مجوز حمله به یک کشور مستقل را دارد.

مک کین همه پرسی در منطقه کریمه را ساختگی خواند و همچنین ریچارد دوربین دیگر سناتور آمریکایی آن را یک انتخابان به سبک روسی در کریمه نامید.

وی گفت: ما نتیجه این همه پرسی را می‌دانیم ما همیشه از نتایج این نوع انتخابات قبل از برگزاری آنها با خبر هستیم.

اوکراین روز شنبه نیروهای روسیه را به تجاوز به روستای استریکف در شمال شرقی شبه جزیره کریمه متهم کرد و متعهد شد از تمام اقدامات لازم برای دفع این حمله استفاده می‌کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار