دیپلمات سابق روسی با اشاره به این که این کشور در بحران اوکراین از مواضع خود عقب نشینی نمی کند، گفت: انتقاد آمریکا و متحدان این کشور در شورای امنیت از روسیه قابل پیش بینی بود.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازبی بی سی؛ ویچسلاو ماتازوف در گفتگو با شبکه تلویزیونی بی بی سی عربی از مسکو درباره نتیجه احتمالی همه پرسی در شبه جزیره کریمه اوکراین گفت: نتیجه این همه پرسی روشن است و شصت و پنج درصد از سکنه این شبه جزیره از پیوستن به روسیه بدون هیچ شک و تردیدی حمایت می کنند و ممکن است بخشی از اوکراینی ها و تاتارها در این منطقه مخالف این مسئله باشند. پیوستن شبه جزیره کریمه به روسیه مسئله مهمی نیست و تنها مسئله مهم تحولات سرزمین های همجوار این شبه جزیره در جنوب و شرق اوکراین است. در این مناطق شاهد ناآرامی های شدیدی هستیم و تظاهرکنندگان و نیروهای پلیس در این ناآرامی ها کشته می شوند. گروه های افراطی که قدرت را در کی یف در اختیار دارند مسئول اوضاع کنونی این کشور هستند.

وی درباره مخالفت بیشتر اعضای شورای امنیت با برگزاری همه پرسی در منطقه شبه جزیره کریمه گفت: نتیجه نشست شورای امنیت قابل پیش بینی بود و هدف از برگزاری این نشست انتقاد از روسیه به دلیل حمایت از برگزاری این همه پرسی بوده و این کشور منتظر انتقاد شدید آمریکا و متحدان این کشور در شورای امنیت بوده است. این انتقادات باعث نمی شود روسیه در سیاست های خود بازنگری کند. آمریکا و متحدان این کشور به اوضاع واقعی در اوکراین واقف هستند و می دانند چه طرفی در این کشور قوانین بین المللی و منشور سازمان ملل را نقض کرده است. گروه های تندرو در اوکراین دولت قانونی این کشور را سرنگون کردند. آمریکا و دیگر کشورهای غربی دولت کنونی در اوکراین را قانونی می دانند ولی روسیه این دولت را غیر قانونی می داند و این دولت بر اساس یک کودتای نظامی به قدرت رسیده است. گروه های تندرو، فاشیست و نازی ها از دولت کنونی اوکراین حمایت می کنند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار