چهار گروه فلسطینی از محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین خواستند به صورت رسمی شکست مذاکرات سازش را اعلام و پرونده فلسطین را به سازمان ملل متحد ارسال کند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران ؛ جبهه خلق برای آزادی فلسطین، جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین، حزب مردم فلسطین و ابتکار ملی فلسطین در بیانیه ای مشترک ضمن مخالفت با پیشنهاد جان کری در مذاکرات صلح ، این پیشنهاد را برای آینده قضیه فلسطین خطرناک خواندند.

در این بیانیه امضاء کنندگان برای برگزاری برخی فعالیت ها و تجمعات از جمله تجمعی در روز نوزدهم مارس اعلام آمادگی کردند و هدف از این فعالیت ها را تاکیدی بر التزام خود به اصول ملی تا رسیدن به اهداف مقدس عنوان نمودند.

در این بیانیه با تایید تلاش برای مبارزه ملی در مسیر رسیدن به حقوق حقه مردم فلسطین به ویژه حق بازگشت آوارگان بر اساس قطعنامه 194 شورای امنیت، راه تحقق استقلال ملی فلسطین، تشکیل کشور مستقل به پایتختی قدس عنوان شد.

این بیانیه می افزاید: آمریکا جایگاه خود را به عنوان یک واسطه بی طرف از دست داد زیرا در فشار مستقیم بر ملت فلسطین نقش دارد تا فلسطینیان را وادار کند در مذاکرات  امتیاز دهند. هدف آمریکا در این فشارها این است که  قطعنامه های بین المللی را دور بزند در شرایطی که از نگاه فلسطینیان این قطعنامه ها  اساس استقرار صلح در منطقه است.

این بیانیه راه درست تحقق صلح منطقه ای را در اعتراف اسرائیل به حقوق ملی و غیر قابل خدشه فلسطینیان ، پایان یافتن اشغالگری در مناطق اشغالی 1967 ، تشکیل کشور مستقل فلسطین و بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمین مادری دانست و این موارد را از اصول ثابت مردم فلسطین دانست.

در پایان این بیانیه خواسته شد تا بار دیگر مقاومت در برابر اشغالگران و برای پاسخ به جنایات آنها  فعال و به شکاف های داخلی در فلسطین خاتمه داده شود.

این بیانیه پیش از سفر محمود عباس به واشنگتن صادر شد  تا تاکیدی بر پایبندی گروههای فلسطینی بر اصول و ضرورت مقابله با فشارها و ماجراجویی ها اسرائیلی- آمریکایی برای اجبار رهبران فلسطینی به پذیرش طرح مورد نظر غرب و اسرائیل برای صلح ، باشد.

انتهای پیام / 
برچسب ها: شکست ، مذاکره ، صلح ، عباس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار