فرانسوا اولاند در دیدار با نخست وزیر ایتالیا اظهار داشت تحریم‌ها در زمینه همکاری نظامی با روسیه بخشی از اقدامات علیه این کشور برسر بحران اوکراین خواهد بود.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، "فرانسوا اولاند" رئیس جمهور فرانسه روز شنبه گفت: تحریم‌ها در زمینه همکاری نظامی با روسیه بخشی از اقدامات علیه این کشور برسر بحران اوکراین خواهد بود.

فرانسوا اولاند رییس جمهور فرانسه در نشست خبری مشترک با متئو رنتسی نخست وزیر ایتالیا  بار دیگر بر لزوم یافتن راه حل دیپلماتیک برای بحران سوریه و اوکراین تاکید کرد. 

اولاند در این نشست خبری از اینکه رنتسی در نخستین  سفر اروپایی خود  فرانسه  را انتخاب کرده است ابراز خرسندی کرد. وی گفت فراتر از مسائل سیاسی و اقتصادی، روابطی میان فرانسه و ایتالیا حاکم است که در تاریخ، فرهنگ و زبان  ریشه دارد. بسیاری از شرکت‌های فرانسوی و ایتالیایی در همه زمینه‌ها   در حال مشارکت هستند که از آن جمله می‌توان به صنعت هوا و فضا اشاره کرد.

 اما ما بیش از همه برای بررسی اوضاع اروپا  و کشورهایمان در اتحادیه اروپا و همچنین پرونده‌های مهم بین‌المللی دیدار کردیم. در مورد اروپا ما گرایشهای یکسانی داریم.  ما هر دو نمایندگان کشورهای بنیانگذار اتحادیه اروپا هستیم و باید یادآوری کنم توافق مربوط به تجارت مشترک اتحادیه اروپا در رم به امضا رسید.

ما در آستانه نوسازی پارلمانی اروپا هستیم و باید به مسئولیت خود پایبند باشیم. ما باید مردم خود را متقاعد کنیم که اروپا فرصت صلح، دموکراسی و همچنین فرصت رشد اقتصادی و خلق فرصت های شغلی را دارد. ما باید تلاش‌های آینده خود را بر رشد اقتصادی و ایجاد فرصت‌های شغلی، به ویژه فرصت های شغلی برای جوانان متمرکز کنیم زیرا بیکاری جوانان در فرانسه و ایتالیا به سطحی غیر قابل قبول رسیده است.

 ما همچنین در زمینه اصلاحات مسئولیت هایی بر عهده داریم. هدف ما برای این اصلاحات مشترک است و ما قصد ایجاد رقابت در اقتصاد خود را داریم.  ما باید در این زمینه تلاش کنیم زیرا کشور ما بر مبنای الگوی سوسیالیستی بنا شده است و باید متحول شود و تغییر یابد.

ما همچنین در مورد مسائلی مانند اوضاع آب و هوایی با یکدیگر همکاری خواهیم کرد. به علاوه ما در مورد یکی از داغ‌ترین موضوعات بین المللی که همان اوکراین است مذاکره کردیم. از دیدگاه ما برگزاری همه‌پرسی در شبه جزیره کریمه هیچ گونه ارزش قانونی ندارد و باید هرچه در توان داریم انجام دهیم تا ضمن احترام به تمامیت ارضی اوکراین شیوه ای صلح آمیز برای حل  این بحران بیابیم. 

همچنین ما در مورد مدیترانه، تونس، لیبی و شمال آفریقا مواضع مشترک داریم. 
در ادامه اولاند از اینکه اوضاع غم انگیز سوریه سه سال به طول انجامیده است ابراز تاسف کرد و گفت:  فرانسه  و ایتالیا  چشم خود را به روی بحران سوریه نمی‌بندند. این کشور هر روز شاهد کشتار است.  کنفرانس ژنو به نتیجه نرسید و ما باید به اعمال فشار ادامه دهیم تا راه حل دیپلماتیک برای پایان دادن به این بحران یافت شود.

 من تاکید می‌کنم تا زمانی که کشتار، این حوادث غم انگیز، این پناهجویان و آوارگان و زنانی  که برای دفاع از حقوق خود مورد سوء استفاده قرار می گیرند ادامه دارد ما نیز به کار خود ادامه می دهیم. ما همچنین در مورد تهدیدات مطرح در مورد لبنان متحد هستیم. 

اولاند در پایان گفت : من سخنان خود را با آفریقا پایان می‌دهم زیرا فرانسه و ایتالیا هر دو می‌خواهند حضور خود را در این قاره حفظ کنند. ما می‌خواهیم مردم در این قاره در امنیت زندگی کنند. از همین رو فرانسه در جمهوری آفریقای مرکزی حضور دارد. من امیدوارم ایتالیا نیز در این قاره وارد عمل شود

 نخست وزیر ایتالیا نیز در این کنفرانس مطبوعاتی مشترک با رئیس جمهور فرانسه در پاریس، بر همسویی و همکاری مشترک دو کشور در زمینه‌های مختلف تاکید کرد. 

" متئو رنتسی" نخست وزیر ایتالیا در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با "فرانسوا اولاند " رئیس جمهور فرانسه گفت: در قلب قاره ما، من به شدت بر این باورم، به عنوان مثال کاری که فرانسه در برخی کشورهای آفریقایی انجام داده و کارهایی که با یکدیگر در ماه‌ها و سال‌های آینده انجام خواهیم داد، خیلی خیلی مهم خواهد بود.

 بطور طبیعی، هدف ما تکمیل همکاری‌های مشترک میان دو کشور و کار مشترک از زمان شروع به کار شورای آتی اروپا درباره شرایط آب و هوایی، بسته انرژی و داشتن رابطه مشاوره‌ای دائمی  است. داشتن رابطه مشاوره‌ای دائمی برای من خیلی مهم است. این رابطه مشاوره‌ای با توجه به تعهدهایی که هر دو کشور با کمیسیون اروپایی دارند، وجود دارد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار