صنعت گردشگری یونان یکی ازمنابع مهم درآمد ملی دارای اهمیت به سزایی در رشد و توسعه اقتصادی این کشور است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، صنعت گردشگری یونان یکی از منابع مهم درآمد ملی این کشور را تشکیل می‌دهد و برای رشد و توسعه اقتصادی این کشور دارای اهمیت به سزایی است.

خیلی از تحلیلگران مسایل اقتصادی کشور،صنعت گردشگری را، به صنعت نفت یونان از نظر درآمد‌زایی، تشبیه می‌کنند.
 
این تحلیلگران بر این باور هستند،گرچه یونان تاکنون فاقد منابع نفتی است ولی صنعت گردشگری می‌تواند با توجه به وفور آثار باستانی، مناظره فراوان طبیعی، معتدل بودن آب وهوا و دارا بودن بیش از300 جزیره،چنانچه مسئولان برای جلب گردشگران خارجی تلاش‌های لازم را بکار گیرند،درآمد حاصل ازسفرگردشگران خارجی به یونان، چیزی مانند درآمد نفت برای کشور خواهد بود .
 
بیش از یک سوم کل درآمد سالانه کشور از طریق این صنعت تامین می‌شود، بطورمتوسط سالانه حدود 12 الی 14 میلیون گردشگر خارجی به یونان که جمعیت آن فقط 10 میلیون نفرمی باشد، برای گذارندن تعطیلات خود سفر می‌کنند و درآمد حاصل از آن حدود 15 الی 17 میلیارد یورو درسال برآورد می‌شود.
 
مسئولان و دست اندرکاران یونانی در گذشته بیشتر به جلب گردشگران خارجی برای گذراندن تعطیلات تابستانی بعنی سرمایه‌گذاری برای جلب گردشگران خارجی در فصل تابستان که به گردشگری "دریا و آفتاب" مشهور شده، روی آورده بودند.
 
مسوولان یونانی برای جلب هرچه بیشتر گردشگران خارجی در این اواخر علاوه برای تشدید فعالیت‌های خود برای جلب گردشگران خارجی در فصل تابستان یعنی توریسم دریا و آفتاب، به جلب گردشگران خارجی با برگزاری همایش‌های علمی، نمایشگاه‌های بین‌المللی هنری، صنعتی تحت عنوان گردشگری علمی و فرهنگی به ویژه در فصل زمستان ، نیز روی آورده‌اند که به نظر می‌رسد تاکنون موفقیت‌های خوبی نیز به همراه داشته است.
 
سال گذشته میلادی بیش از17 میلیون گردشگر خارجی برای گذراندن تعطیلات تابستانی خود از کشورهای مختلف جهان و منجمله از شهروندان کشور‌های آلمان، روسیه ، امریکا و دیگر کشورهای اروپایی، چین و ژاپن، به یونان سفر کرده بودند که یکی از بهترین سال‌ها برای صنعت گردشگری این کشور محسوب می‌شود.
 
حضور گردشگران به حدی بود که تعدادی از جزایر معروف این کشور قادر به ارایه خدمات لازم نبودند و برق بعضی از این جزایر برای مدت دو یا 3 روز قطع گردیده بود.
 
بر اساس اعلام اداره درآمد‌های ملی یونان، این کشور فقط تابستان سال گذشته میلادی حدود 17میلیارد یورو از طریق صنعت گردشگری درآمد داشته است.
 
دلایل افزایش سفرگردشگران خارجی به یونان را می‌توان به دو دسته تقسیم کرد، یکی افزایش تلاش وتبلیغات مسئولان یونانی درخارج ازکشور و دوم وجود تنش و درگیری‌ها درکشورهایی همچون مصر،سوریه، ترکیه و تنش درمنطقه خارومیانه و همچنین شدت گرفتن تظاهرات و درگیری‌های خیابانی درکشورهای اسپانیا، ایتالیا که کشورهای رقیب ازنظرگردشگری برای یونان محسوب می‌شوند، باعث گردید تعداد گردشگران خارجی که به یونان سفر کنند، نسبت به سال گذشته میلادی 5 میلیون نفرافزایش یابد.
 
یونان طی چند سال اخیر برای جلب بیشتر گردشگران خارجی با برگزاری همایش‌های بین‌المللی مختلف علمی، برگزاری نمایشگاه‌های هنری، برنامه‌های فرهنگی و برگزاری مسابقات بین‌المللی ورزشی،ازمراکزعلمی و هنری کشور برای توسعه هرچه بیشتر صنعت گردشگری خود کشور بهره می‌برد.
 
این اقدام مسئولان و دست‌اندرکاران صنعت گرشگری یونان باعث می‌شود که علاوه برای ایجاد درآمد هنگفتی برای کشور، زمینه را برای شناخت ومعرفی هرچه بیشتر پیشینه فرهنگی کشورشان رانیز فراهم آورند.
 
روزنامه یونانی زبان "کاتی مرنی" درآخرین شماره خود با اشاره به تلاش‌هایی که درباره توسعه صنعت گردشگری کشور برای جلب هرچه بیشترگردشگران خارجی صورت گرفته نوشت: فقط در یک ماه اول سال میلادی جاری تعداد گردشگران خارجی که به یونان سفر کرده‌اند نسبت به ماه سال گذشته 15 درصد افزایش نشان می‌دهد .
 
مسئولان و دست‌اندرکاران امور صنعت گردشگری یونان نیز اعلام کردند که به رغم اینکه سال گذشته میلادی سال بسیار خوبی برای صنعت گردشگری کشور بود، ولی با توجه به روزهایی که تاکنون برای سفر به یونان در دفاتر و محل‌های ارایه خدمات گردشگری یونانی در خارج از کشور صورت گرفته، امسال نسبت به سال گذشته، تعداد گرشگرانی که به یونان سفر خواهند کرد حداقل 10 درصد افزایش و از نظر درآمد هم حدود 8 درصد خواهد داشت.
 
براساس گزارش‌ها در این‌باره بیشتر کسانی که برای سفر به یونان تاکنون جا رزرو کرده‌اند شهروندان کشورهای آلمان، انگلیس، روسیه، دیگر کشورهای اروپایی و آمریکا، چین و ژاپن را تشکیل می‌دهند.
 
مسئولان و دست اندرکاران صنعت گرشگری یونان همچنین اعلام کردند که در هفته‌های آینده در 180 کشور جهان غرفه‌ها و برنامه‌هایی برای جلب گردشگران خارجی دایر خواهند کرد و سفارتخانه‌های یونان در این رابطه فعالیت‌های خوبی داشته و به این فعالیت‌های بطورمستمر ادامه خواهند داد.
 
دست اندرکاران بر این باورند که با تلاش‌های مستمر خواهند توانست زمینه جلب نظر گردشگران خارجی برای سفر به یونان را بیش از پیش فراهم آورند و بدین ترتیب صنعت گرشگری به یکی از عوامل مهم درآمد ملی تبدیل و در برون رفت کشور از بحران مالی کمک موثری داشته باشد.
 
روزنامه کاتی مرینی با اشاره به وسعت و جمعیت کشورهای مختلف و سهم آنها از صنعت گردشگری، اسپانیا با درآمد 57 میلیارد یورویی،ایتالیا با درآمد 46 میلیارد یورویی و ترکیه با درآمد 5/25 میلیارد یورو در سال گذشته میلادی از طریق صنعت گردشگری را بزرگ‌ترین کشورهای رقیب یونان در این صنعت در حال حاضر قلمداد کرده است.
 

 
انتهای پیام/

منبع: ایرنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار