در آستانه سال نو؛

6 نقطه مرکزی پایتخت نورپردازی شد

معاون امور شهری و فضای سبز منطقه 6در آستانه فرا رسین سال نو ، گفت: در بخش زیباسازی در قالب 21 بخش طرحهایی به مناسبت فرارسیدن سال نو در دست اجرا است

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران از شهرداری منطقه 6 افشین خدامی با اشاره به همزمانی نوروز با ایام فاطمیه و نام مقدس بانوی گرامی اسلام حضرت فاطمه (س) اظهارداشت: فصل بهار و رویش دوباره نوید بخش زندگی و نشاط و طراوت است. امسال این رویش و دگرگونی طبیعت همزمان شده است با ایام شهادت بانوی بهشتیان حضرت فاطمه زهرا(علیهاالسلام) از این روی سعی بر این بوده است در آستانه عید نوروز و فصل بهار این فعالیت‌ها رنگ و بوی متفاوتی  به خود گیرد
 
خدامی افزود: به همین مناسبت   اداره زیباسازی منطقه 6 با جانمائی و احداث 6 آبنما و تهیه و نصب المان های حجمی موقت در سطح منطقه به استقبال از بهار می رود.
 
وی افزود :نورپردازی ویژه فضاهای مختلف سطح منطقه از دیگر اقدامات انجام شده در آستانه سال نو می باشد در این راستا فضای سبز  در 6 نقطه مرکزی در  سطح منطقه  نورپردازی شده است از جمله این موارد میتوان به نورپردازی درختان رفیوژ میانی و  درختان بلوار کشاورز، نورپردازی درختان اطراف پارک لاله و ساعی، نورپردازی مجسمه شهید جهان آرا ، نورپردازی پل عابر پیاده در بزرگراه گمنام،  نورپردازی درختان میدان فرهنگ با پرو ژکتور های فنی و همچنین نور پردازی مساجد سطح منطقه اشاره کرد .
 
معاون امور شهری و فضای سبز منطقه 6  به تهیه و نصب سفره هفت سین در میادین اصلی اشاره کرد و افزود: در میادین اصلی منطقه از جمله میدان اسد آبادی، آرژانتین، فردوسی ،هفت تیر ،فاطمی سفره هفت سین در میادین اصلی نصب شده است.
 
وی ادامه داد : از دیگر اقدامات اداره زیبا سازی در جهت دگرگونی  چهره شهر می توان به  اجرای طرح کاشیکاری با طرح کهکشان  در تونل بزرگراه کردستان، بازسازی نقاشی دیواری در خیابان انقلاب تقاطع خیابان مفتح ، بازسازی تصویر امام خمینی (ره) در خیابان حافظ تقاطع خ طالقانی ،  بازسازی نقاشی دیواری در خیابان انقلاب تقاطع خیابان مفتح ، بازسازی نقاشی دیواری پایه های پل سواره رو انقلاب در خ انقلاب و اجرای نقاشی دیواری برروی پست های برق در سطح محدوده منطقه  اشاره کرد .
 
وی افزود : به همین مناسبت بصورت  ویژه نما ها و المانهای شهری منطقه از جمله جداول، گاردریلها ، پایه تابلو ها به تفکیک نواحی ششگانه در سطح منطقه  شستشو، رنگ آمیزی و پاکسازی شده است .
 
 خدامی خاطر نشان کرد: حذف  زوائد فیزیکی از معابر و نماهای شهری در سطح نواحی ششگانه نظیر دستک، سایبان فرسوده، تابلو مستهلک و بازسازی نماهای شهری با استفاده از سنگالین در معابر انقلاب، بلوار کشاورز، کریمخان و همچنین  نصب پایه چراغ با بهره گیری از طرحهای  مذهبی در آستانه فرارسیدن سال نو از دیگر اقدامات اجرایی است.

انتهای‌پیام/
برچسب ها: پایتخت ، شهرداری ، سال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار