مناطق بیست و دوگانه در اجرای این سیاست ها پیشگام خواهند بود و از سال آینده، پیش از سایر بخش ها باید ماموریت های خود را مبتنی بر سیاست های ابلاغی دنبال کنند.

به گزارش  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران مازیار حسینی در آخرین نشست مشترک مدیران حوزه معاونت فنی و عمرانی و معاونان فنی و عمرانی مناطق بیست و دوگانه شهرداری تهران در سال جاری، تاکید کرد: سیاست های اجرایی فعالیت های عمرانی شهرداری تهران باید در تمام بخش های شهرداری که به نوعی فعالیت عمرانی انجام می دهند، مبنای عمل قرار گیرد.

وی با اشاره به تاکید دکتر قالیباف شهردار تهران بر اجرای کامل و دقیق نظام فنی و اجرایی شهرداری تهران، گفت: پس از ابلاغ سیاست های اجرایی فعالیت های عمرانی، مرجع کلیه فعالیت های عمرانی شهرداری، سند راهبردی نظام فنی و اجرایی شهرداری تهران خواهد بود و رعایت اصول حاکم بر این سند و دستورالعمل های صادره ذیل آن که توسط شورای عالی فنی شهرداری تهران تصویب و ابلاغ می گردد، مورد تاکید و لازم الاجراست.

دکتر حسینی ضمن اشاره به آنکه با ابلاغ این سند کنترل مضاعفی در خصوص مناقصات صورت خواهد گرفت، افزود: کلیه مناقصات باید بر اساس اسناد همسان مناقصه (موضوع ماده 15 سند راهبردی نظام فنی و اجرایی شهرداری تهران) و در خصوص پروژه های نگهداشت، با استفاده از فهارس بهای تجمیعی ابلاغی از سوی شورای عالی فنی شهرداری تهران برگزار گردد.

وی در تشریح یکی دیگر از بندهای سیاست های مذکور، بر ضرورت پیش بینی طرح و برآورد برای تمام پروژه های عمرانی قبل از انتخاب پیمانکار تاکید کرد و گفت: مناطق باید پیش از انتخاب پیمانکار واجد صلاحیت و شروع عملیات اجرایی هر پروژه، نسبت به تهیه طرح و برآورد انجام کار و اخذ  تصویب از مرجع ذیصلاح اقدام و تاییدیه آن را از معاونت فنی و عمرانی اخذ کنند.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه واگذاری کار به مشاوران باید به یکی از روش های مقرر در ماده 12 سند راهبردی نظام فنی و اجرایی انجام شود، افزود: در این خصوص اکیدا توصیه می شود که به تیم کاری مجرب و سوابق کاری مرتبط نزد مشاور طرح توجه شود.

به گفته معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، واگذاری کار و یا خرید خدمات و مصالح پرمصرف مثل آسفالت، جدول و کفپوش با هر مبلغ، تنها به پیمانکاران و تولیدکنندگانی که صلاحیت و ظرفیت مجاز آنها به تایید معاونت فنی و عمرانی رسیده است، مجاز خواهد بود.

دکتر حسینی با تاکید بر ضرورت ارجاع کار به پیمانکاران مجاز به روش برگزاری مناقصه عمومی، گفت: تنها در صورت وجود ضرورت های خاص، با حفظ چارچوب قانونی، ارجاع کار از طریق مناقصه محدود صورت خواهد پذیرفت.

وی با اشاره به اینکه در سیاست های اجرایی فعالیت های عمرانی، برای طرح هایی که برآورد هزینه آنها بالاتر از حد نصاب تفویضی به شهرداران مناطق است نیز تعیین تکلیف شده و هیچ موضوعی مغفول نمانده است، گفت: چنین طرح هایی که البته قطعا باید از طرح و برآورد برخوردار باشند، در کمیسیون عمران و زیرساخت های شهرداری تهران مطرح خواهد شد تا در خصوص واگذاری انجام کار به یکی از شرکت های تخصصی و ذیصلاح تابعه، تصمیم لازم اتخاذ شود. در این موارد مناطق به عنوان کارفرمای طرح، مسوولیت پیگیری انجام کار را در چارچوب سیاست های اجرایی شهرداری تهران بر عهده دارند.

برچسب ها: سند ، نظام ، سیاست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار