وزیر بهداشت در آئین افتتاح 151 دستگاه دیالیز در 25 دانشگاه و دانشکده و 51 بیمارستان که به صورت همزمان برگزار شد، به مشکلات موجود در بخش سلامت کشور اشاره کرد و گفت :مشکلات حوزه دارویی کشور طی پنج یا 6 ماه گذشته از زمان روی کار آمدن دولت یازدهم کاهش قابل ملاحظه‌ای یافته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛

هاشمی گفت: یکی از معضلات اساسی حوزه سلامت، گرانی و یا کمبود برخی داروها برای بیماران هدف بود که با اقدامات انجام شده بخشی از این مشکلات حل شده است.

وی با تاکید بر اینکه سال آینده سال بسیار خوبی برای حوزه بهداشت و سلامت خواهد بود، ادامه داد: توجه به معضلات و مشکلات مناطق محروم از اولویت های مهم این وزارتخانه در سال آینده است و خدمات رسانی از تمرکز گرایی خارج می شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به سیاستگذاری‌های انجام شده در کشور در حوزه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: نمایندگان مجلس هم به دلیل حساسیت این حوزه ،حمایت‌هایی را از این بخش انجام داده‌اند

هاشمی به بودجه مصوب مجلس در حوزه سلامت اشاره و تصریح کرد : اگر دولت بتواند قالب بودجه را طبق برنامه محقق کند می‌توان به کاهش مشکلات امیدوار بود.

وی با اشاره به نامگذاری روزی به عنوان روز جهانی کلیه ادامه داد: لزوم توجه به این بیماری از دلایل این نامگذاری محسوب می‌شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: بیماریهای کلیوی از جمله بیماری های بسیار شایع در کشور و جهان است و هر روز بر تعداد مبتلایان به این بیماری افزوده میشود.

هاشمی با اشاره به اینکه عامل 50 درصد بیمارهای کلیوی دیابت و 22 درصد دیگر نیز پرفشاری خون است تاکید کرد:اقدامات پیشگیرانه و تحرک و توجه به تغذیه مناسب می تواند عوارض و تبعات ناشی از این بیماری را به حداقل کاهش دهد.

وی بر لزوم تشویق فرهنگ اهدای عضو در کشور تاکید و خاطر نشان کرد : اگر بتوان موفق به نهادینه کردن فرهنگ اهدای عضو در جامعه شد بسیاری از معضلات این بخش رفع می شود. /س

 
برچسب ها: دولت ، سلامت ، نگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.