مراسم افتتاح آزاد راه اندیمشک ـ پل زال روز جمعه 23 اسفند با حضور دکتر آخوندی وزیر راه، مسکن و شهرسازی، استاندار خوزستان و استاندار لرستان برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ در این مراسم استاندار خوزستان گفت: استان خوزستان بدلیل شرایط جغرافیایی و اقتصادی در بخش های ریلی، جاده ای و مجموع  مسیر های ارتباطی،  هفتاد درصد جمعیت کشور را پشتیبانی می کند.

دکتر مقتدایی با بیان اینکه از مجموع راه های شهری و روستایی استان تنها 20 درصد آن آزاد راه و بزرگراه است، تأکید کرد: بدلیل شرایط خاص استان و تأثیر آن بر توسعه کشور باید برای بهبود جاده های استان، شرایط ویژه ای دیده شود.

وی به مسئولان شهرستان اندیمشک دستور داد تا نسبت به شهرهایی که در حاشیه جاده قبلی بوده اند نگاه ویژه ای صورت گیرد تا دچار مشکلات اقتصادی نشوند.

در ادامه مراسم وزیر راه، مسکن و شهرسازی با بیان اینکه توسعه بدون ارتباطات میسر نمی شود، به نقش مهم بندر امام خمینی در توسعه تجارت و بازرگانی ایران اشاره کرد و افزود: 30 درصد از تجارت ایران در بندر امام خمینی انجام می شود.

دکتر آخوندی، آزاد راه تهران بندر امام خمینی را یکی از مهمترین کریدور های آسیایی دانست و ابراز امیدواری کرد: با افتتاح این پروژه و تکمیل آن در بخش های اهواز – اندیمشک و خرم آباد-اراک این آزادراه با پیوستن به آزادراه شمال تا پایان دولت یازدهم تکمیل گردد.

لازم بذکر است قطعه 50 کیلومتری آزادراه پل زال – اندیمشک با مشارکت بخش خصوصی و با اعتبار نزدیک به 400 میلیارد تومان و در زمانی کوتاه تر از مهلت مقرر افتتاح و به بهره برداری رسید. در این مراسم همچنین مهندس چوبدار مدیرعامل شرکت سرمایه گذار و بهره بردار آزادراه گزارشی از فعالیت های صورت گرفته ارائه داد./س

 
برچسب ها: آزادراه ، پل زال ، اندیمشک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.