سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: برای رونق تولید ملی باید دیدگاه خود را تغییر داده و بر طبق منافع ملی عمل کنیم، هم‌چنین باید بروکراسی زاید در برخی از دستگاه‌های بانکی کشور بازبینی و اصلاح شود.

مهرداد بائوج لاهوتی سخنگوی کمیسیون عمران در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران در رابطه با راهکارهای رونق تولید ملی گفت: باید دیدگاه خود را نسبت به مقوله واردات و صادرات عوض کنیم یعنی بهتر است در زمینه واردات کاهش و در زمینه صادرات افزایش داشته باشیم.
 
وی ادامه داد: متاسفانه در حال حاضر 50 درصد ظرفیت تولید سرمایه‌گذاری شده در کشور خالی است و این مسئله جدای از ظرفیت‌های موجود برای سرمایه‌گذاری بوده که در صورت تحقق آن می‌توانیم افزایش تولید را در کشور شاهد باشیم.
 
لاهوتی در ادامه تصریح کرد: به عنوان مثال در حوزه برنج 2 میلیون و 800 هزار تن مصرف داخلی کشور است و تولید ما حدود 2 میلیون و 400 هزار تن می‌باشد ما می‌توانیم مابه التفاوت 400 هزار تنی را تولید کنیم و یا اگر قصد وارد کردن داریم این کار را به مقدار نیاز انجام دهیم اما متاسفانه در حال حاضر 2 میلیون تن واردات برنج داشته‌ایم مشخص است که با این شرایط تولید داخلی آسیب دیده و انگیزه تولید را از بین خواهد برد.    
 
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس اظهار داشت: باید دیدگاه خود را تغییر داده و بر طبق منافع ملی عمل کنیم نه منافع شخصی. هم چنین باید بروکراسی زاید در برخی از دستگاه‌های بانکی کشور بازبینی و اصلاح شود.    
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: اگر بخواهیم منطقی به این موضوع نگاه کنیم ما تورم را به تولید کننده تحمیل می‌کنیم و هیچ اقدام حمایتی در زمینه تولید انجام نمی‌دهیم حتی در دوره قبل در فاز اول هدفمندی یارانه‌ها، یارانه‌ای به تولیدکنندگان پرداخت نشد اما باید راهکارهای مناسبی در جهت حمایت از تولیدکنندگان پیدا کرد.    
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار