برخی از شیوه‌های قدیمی اندازه گیری فشار خون در حال حاضر منسوخ شده و شیوه های جدیدی برای حفظ سلامت بیماران به تازگی ابداع شده.

 به گزارش خبرنگار یهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ پزشکان به افراد سالمند توصیه می‌کنند در هنگام معاینات دوره‌ای فشار خون خود فشار خون را در هر دو دست خود کنترل نمایند.

گفتنی است، پزشکان با مطالعه بر روی افراد سالمند و بیمارانی که دچار عارضه‌ی سکته‌ی قلبی و یا مغزی شده‌اند دریافته‌اند که اندازه‌گیری فشارخون در هر دو دست و بررسی میزان تفاوت بین آنها می‌تواند نقش بسیار موثری در پیشگیری از بروز سکته در افراد داشته باشد.

بررسی‌ها نشان می‌دهند، کنترل فشار خون تنها در یک دست تا حدود 38 درصد می‌تواند مشکلات قلبی فرد را نشان دهد،  اما شیوه‌ی جدید که بررسی فشار خون در هر دو دست است می‌تواند بیماری‌های قلبی مخفی فرد را آشکار سازد.

 فشار خون بالا می‌تواند خطر ابتلا به حملات قلبی و سکته مغزی را در افراد افزایش دهد.

پزشکان این نتایج را با بررسی بر روی فشار خون داوطلبان در طول سال‌ها و بررسی تفاوت فشار خون در دو دست و پیگیری بیماری‌های قلبی آنها در سال‌های  بعد بدست آورده‌اند.

پزشکان توصیه می‌کنند چنانچه میزان فشار خون در دو دست تفاوت نسبتا بالایی با یکدیگر داشته فرد سریعا با پزشک متخصص مشاوره انجام دهد زیرا احتمال "انسداد عروق" در او وجود دارد.

انتهای پیام/
برچسب ها: فشارخون ، قلب ، عروق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار