شبکه تلویزیونی العالم اعلام کرد: در روزهای اخیر در مناطق مختلف بحرین تظاهرات گسترده ای برگزار شد که در آن تظاهرکنندگان بر ضرورت خروج اشغالگران سعودی از کشورشان تاکید کردند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران ؛شبکه تلویزیونی العالم اعلام کرد: در روزهای اخیر در مناطق مختلف بحرین تظاهرات گسترده ای برگزار شد که در آن تظاهرکنندگان بر ضرورت خروج اشغالگران سعودی از کشورشان تاکید کردند.
سعید حسن گزارشگر این شبکه با تهیه گزارشی به ادامه سرکوب مردم بحرین پرداخت و اعلام کرد: در سومین سالگرد ورود نیروهای سعودی به بحرین در قالب  نیروهای موسوم به «سپر جزیره» مناطق مختلف این کشور صحنه تظاهرات مردمی بود. 

نیروهای امنیتی عربستان سعودی برای سرکوب کردن تظاهرات مسالمت آمیز مردم بحرین در چهارم فوریه دو هزار و یازده وارد بحرین شدند.

روز جمعه مردم بحرین در مناطقی مانند «معامیر»، «مصلی»، «جد حفص»، «سهله»، «سلم آباد»، «جزیره ستره» و مناطق دیگر تظاهرات کردند.

گزارشگر این شبکه افزود: تظاهرکنندگان خواستار مبارزه با نیروهای سعودی با هر وسیله و ابزاری شدند تا از کشورشان خارج شوند.

همچنین تجمع های اعتراض آمیز در مناطق مختلف برگزار شد. مهم ترین این تجمع ها در برابر مسجد امام صادق (ع) در منطقه «الدراز» برگزار شد. شرکت کنندگان در این تجمع ها خواستار آن شدند که اشغالگری رژیم سعودی در کشورشان هر چه زودتر پایان یابد.

خبرنگار این شبکه در ادامه افزود: در روزهای اخیر در مناطق مختلف بحرین تظاهرات گسترده ای برگزار شد که در آن تظاهرکنندگان بر ضرورت خروج اشغالگران سعودی از کشورشان تاکید کردند.

روز پنج شنبه، در مرکز منامه تظاهراتی برگزار شد که تظاهرکنندگان با حمله و یورش نیروهای آل  خلیفه با استفاده از گلوله های ساچمه ای و انواع گازهای سمی مواجه شدند و در نتیجه آن ده ها نفر زخمی شدند.

در سومین سال اشغالگری عربستان در بحرین، مردم این کشور برای برگزاری تظاهرات گسترده تلاش می کنند. با وجود شهادت بیش از 150 و زخمی شدن صدها تن دیگر و بازداشت و زندانی کردن هزاران نفر از مردم این کشور از زمان آغاز تحرکات اعتراض آمیز، ادامه برگزاری تظاهرات مردمی در بحرین گواه بر شکست عربستان سعودی در بحرین برای سرکوب کردن مردم این کشور است.

در همین حال، بسیاری از سازمان‌های حقوقی بین المللی از رژیم حاکم بحرین خواسته اند به سرکوبگری ها و تجاوزات علیه مردم پایان دهند و این مسئله در دادگاه های بین المللی بررسی شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: مردم ، بحرین ، خواهان ، خروج ، سعودی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار