رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان دره شهر با بیان اینکه همه ساله در ایام نوروز گردشگر خارجی به این شهرستان وارد می شود گفت: امکانات لازم برای پذیرایی و اسکان این افراد اندیشیده شده است.


 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ایلام؛  سید مجتبی فرهادی با بیان این مطلب افزود: گردشگران خارجی بازدید کننده از مناطق تاریخی این شهرستان بیشتر از کشورهای آلمان، ژاپن، چین و ایرانیان مقیم خارج از کشور هستند.
وی عمده اماکن تاریخی این شهرستان را که مورد بازدید گردشگران خارجی قرار می گیرد را ˈتنگه بهرام چوبینˈ، ˈشهر تاریخی سیمرهˈ، ˈچهار طاقی دره شهرˈ، ˈقلعه میرغلام هاشمیˈ، ˈپل تاریخی گاو میشانˈ، ˈقلعه تاریخی شیخ مکانˈ و ˈدژ شیخ مکانˈ عنوان کرد.
رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان دره شهر یادآور شد: برای اسکان این گردشگران هتل ˈماداکتوˈ واقع در این شهرستان ذخیره و امکانات لازم نیز فراهم شده است.
فرهادی تاکید کرد: همچنین برای اسکان سایر گردشگران و میهمانان نوروزی این شهرستان خوابگاه ها و مهمانسراهای اداره ها، مدارس، خانه معلم، زائرسرای امامزاده بابا سیف الدین و چادرهای هلال احمر تدارک دیده شده اند.
رییس اداره میراث فرهنگی دره شهر ابراز امیدواری کرد با تمهیدهای اندیشیده شده استقبال مطلوبی از گردشگران نوروزی صورت گیرد.
شهرستان دره شهر واقع در 100 کیلومتری جنوب مرکز استان ایلام دارای 400 اثر تاریخی بوده که 180 اثر آن در سیاهه آثار ملی به ثبت رسیده است./ب
 
 
 
 انتهای پیام /
برچسب ها: دره شهر ، گردشگران ، نوروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.