وزیر خارجه یونان گفت: این تعهد ما است که اصول اتحادیه اروپا را در مواقع حقوقی، فرهنگی، تمدنی و مبارزه همیشگی علیه تروریسم اجرا کنیم البته ما باید خیلی از اقدامات را با یکدیگر انجام دهیم و همکاری داشته باشیم البته در چارچوب نظام‌های حقوقی فرصت خوبی است که همکاری کنیم.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، "اونگ لوس ونیزلوس" وزیر خارجه یونان در نشست خبری مشترک با وزیر خارجه کشورمان که ظهر امروز در وزارت امور خارجه برگزار شد، گفت: این دومین جلسه من ظریف است البته اولین بار در نیویورک در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل با یکدیگر دیدار کردیم و بازدید از تهران بهترین فرصت برای یونان به عنوان رئیس دوره‌ای اتحادیه اروپا است تا بر روابط تاریخی خود تاکید کنید.

وی تصریح کرد: هر دو ما نماینده فرهنگ بسیار تاریخی هستیم و تاریخچه مشابه فرهنگی داریم.

وزیر خارجه یونان اظهار داشت: موضوع هسته‌ای دستاورد خوبی برای ما است البته تعهد، تصمیم و قاطعیت ما تکمیل مذاکرات بوده و همچنین رسیدن به راه‌حل جامع برای حل این مشکل و برداشتن تحریم‌ها در این دوره انضباطی در قرارداد موقت وجود دارد.

رئیس دستگاه دیپلماسی یونان اظهار داشت: می‌توانیم در زمینه دوجانبه به روابط مالی و اقتصادی شتاب ببخشیم و در جلسه‌ای که امروز داشتیم درباره موافقت هسته‌ای به عنوان پیش‌شرطی برای بیزینس اقتصادی بین ایران و کشورهای دیگر است.

وی ادامه داد: یونان به عنوان رئیس دوره‌ای اتحادیه اروپا و عضو این اتحادیه که سیاست‌های آن را پیروی می‌کند برای ارتباطات تاریخی که با ایران داشته در تصمیم‌گیری‌هایش انعطاف‌پذیری می‌کند تا روابط خود را افزایش دهد به همین خاطر احتمالات و مشکلات منطقه‌ای را بررسی می‌کنیم.

ونیزلوس در خصوص مسائل بین‌المللی و قبرس تبادل نظر کردیم و همچنین در زمینه بین‌المللی مثل بحران اوکراین و سوریه و بحران‌های بشردوستانه صحبت کردیم و امیدواریم این تماس‌های سیاسی ادامه داشته باشد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه روابط اتحادیه اروپا با ایران را چگونه ارزیابی می‌کنید بیان داشت: اتحادیه اروپا وظیفه تسهیل اجرای مکانیزم‌ها و توافق کنونی درباره ایران را دارد و اجرای توافق هسته‌ای یکی از پیش‌شرط عملی برای ارتقای روابط است و امیدواریم توافق جامع هرچه زودتر شکل بگیرد و اتحادیه اروپا تسهیل‌گر آن باشد.

ونیزلوس در پاسخ به سوالی مبنی براینکه اتحادیه اروپا چه برنامه‌ای برای مقابله با گروه‌های تروریستی دارد اظهار داشت: ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا یک سری وظایف از پیش تعیین شده دارد و کاترین اشتون نماینده همیشگی اتحادیه در روابط خارجی است.

وی تصریح کرد: این تعهد ما است که اصول اتحادیه اروپا را در مواقع حقوقی، فرهنگی، تمدنی و مبارزه همیشگی علیه تروریسم اجرا کنیم البته ما باید خیلی از اقدامات را با یکدیگر انجام دهیم و همکاری داشته باشیم البته در چارچوب نظام‌های حقوقی فرصت خوبی است که همکاری کنیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: مشترک ، وزیر ، اولین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار