بانه در سال‌هاي اخير به مهم‌ترين كانون تجاري استان تبديل شده است، به طوری که در سه سال اخير بيشترين تعداد گردشگران استان به علت وجود مراكز و بازارهاي خريد كالاهاي ارزان، طبيعت سرسبز و توسعه‌ي مراكز اقامتي و پذيرايي و مهمان‌نوازي مردم منطقه از اين شهرستان بازديد کرده اند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران سنندج، توریسم با ریشه های عمیق و طولانی خود همواره در قالب روابط تاریخی – سیاسی، دیدار سیاحان و انجام مبادلات تجاری صورت گرفته، كه بحث از آن به عنوان یك سیاست اقتصادی درآمدزا و قابل سرمایه گذاری، بحث جدیدی بوده كه امروزه به واسطه دو پتانسیل منابع طبیعی و فضاهای گردشگری و منابع و‌ آثار تاریخی و اقتصادی گسترش یافته است.

وجود كوه های سربه فلك كشیده و استوار از جمله آربابا، دوزین، بابوس، جنیره، پیرمراد و گردنه خان شهر بانه را به مکانی زیبا و دیدنی برای گردشگران و مسافران تبدیل كرده است.

مهم‌ترين جاذبه‌هاي گردشگري و اماكن ديدني:

پارك كوهستاني دوكانان و پيرمراد زيارتگاه پيرمراد به عنوان جاذبه‌ي زيارتي كه مورد احترام مردم بانه است در داخل اين مجموعه قرار دارد.بيشتر مسافراني كه قصد استراحت در دامان طبيعت را دارند، به علت وجود امكانات لازم در دامنه‌ي كوه زيباي آربابا در اين دو پارك كوهستاني توقف مي کنند.تفرجگاه سورين اين تفرجگاه در 12 كيلومتري جنوب شرقي بانه و در مسير جاده بانه به مريوان قرار گرفته است.

صنایع دستی شالبافی، پستک بافی، گلیم بافی، کلاش بافی، دوخت و تزیین لباس‌های محلی از جمله صنایع دستی این شهرستان محسوب می شود.

گفتنی است در این شهرستان گونه‌ای خاص از بز زیست دارد، که از پشم آن برای تولید لباس کردی مردانه مرز(رانگ و چوخه) استفاده می‌شود.

سوغات و شیرینی در شهرستان بانه نوعی شیرینی به نام گوژمه تولید می‌شود، که به عنوان سوغاتی مورد استفاده گردشگران قرار می‌گیرد./س

 
 
برچسب ها: توریستی ، تجاری ، گردشگران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.