سازمان گزارشگران بدون مرز در گزارش سالانه خود سازمانهای اطلاعاتی غربی را از جمله دشمنان جهانی اینترنت دانسته است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس24، گزارشگران بدون مرز در گزارش سال جاری خود به جای متهم کردن کشورهای ناقض آزادیهای اینترنتی، از سی و یک نهاد نام برده است که به علت نقش خود در سیستم های نظارتی حکومتها و دولتها مورد انتقاد قرار گرفته اند.

این گزارش مرکز توسعه تله ماتیک هند، آژانس امنیت ملی آمریکا، جی سی اچ کیو (سازمان اطلاعات الکترونیکی) انگلیس را به عنوان نهادهای ناقض آزادی های اینترنتی معرفی کرده است چرا که این نهادها از میلیون ها شهروند در سراسر جهان جاسوسی کرده اند. از نظر گزارشگران بدون مرز اقدامات جاسوسی این نهادها به عنوان استدلالی برای دیگر کشورهای استبدادی نظیر عربستان سعودی و بحرین جهت توجیه محدودیت در استفاده از اینترنت قرار گرفته است. 

علاوه بر نقش سازمانهای اطلاعاتی، این گزارش نقش سه نمایشگاه بزرگ تسلیحاتی را برجسته کرده است که اقدام به نظارت فزاینده اینترنتی می کنند. این سه غول نظارتی عبارتند از : نمایشگاه تسلیحاتی میلیپول (Milipol)، نمایشگاه تسلیحات آی اس اس ورد(ISS World) و فناوری علیه جنایت (Technology against cirme) . 

به گفته گزارشگران بدون مرز، این نمایشگاهها زمینه را برای نظارت عملی کاربران اینترنت میسر می سازند و شرکتهای متخصص شنود های تلفنی و ارتباطات را با نمایندگان کشورهای استبدادی در ارتباط قرار می دهند. این سازمان از کاربران اینترنت خواسته است چنین اقداماتی را معرفی کنند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار