معاون وزیر ارشاد در آیین معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه افزود: به جای آلوده کردن این عرصه پاک، باید با تامل در اندیشه های پاک و فطرت بشری زمینه های رشد فرهنگ و هنر را فراهم کنیم.

 به گزارش  حوزه فرهنگی باشگاه خبرنگاران به نقل از  سایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ؛حسین نوش آبادی،  با بیان اینکه فرهنگ سرمایه ای است که محصولات بعدی را تولید می کند، گفت: عرصه فرهنگی باید به رشد فضائل اخلاقی کمک کند، چرا که این عرصه یک امر تشریفاتی نیست بلکه یک نیاز جدی بشر است.

وی در ادامه به در دست بررسی قرار داشتن سه لایحه نظام جامع رسانه، نظام جامع دسترسی آزاد به اطلاعات و نظام جامع حقوق مالکیت ادبی و هنری در وزارت فرهنگ و ارشاد اشاره کرد و افزود: تمامی این لوایح پس از بررسی در دولت به مجلس ارائه خواهند شد.

وی گفت: با تصویب لایحه نظام جامع رسانه، یک اصلاح و بازنگری جدی در حوزه رسانه های کشور اعمال و از اصحاب فرهنگ و رسانه متناسب با شرایط و نیازها، حمایت می شود.

نوش آبادی تصریح کرد: همچنین با تصویب نظام جامع حقوق مالکیت ادبی و هنری که در حال نهایی شدن در دولت است، حمایت های جدی از مولفین و پدید آورندگان آثار صورت می گیرد و از انجام سرقت های ادبی و هنری جلوگیری می شود.

وی گفت: تصویب این سه لایحه باعث پویایی عرصه فرهنگ و هنر کشور خواهد شد.
معاون وزیر ارشاد در ادامه به ظرفیت ها و استعدادهای کم نظیر کرمانشاه در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: این استان پهناور، خواستگاه فرهنگ و تمدن ایران زمین و مهد تحولات علمی، فرهنگی و تاریخی است.

وی گفت: ظرفیت های بی شمار مردمان این منطقه در حوزه فرهنگ و هنر، می تواند آن را به یک استان جریان ساز فرهنگی در کشور تبدیل کند که برای تحقق این مهم باید بدرستی برنامه ریزی شود.
نوش آبادی از مجموعه اداره کل ارشاد استان کرمانشاه خواست با درک این ظرفیت ها برای توسعه و اعتلای فرهنگ و هنر این استان تمام تلاش خود را به کار گیرد.

انتهای پیام/
برچسب ها: آلوده ، ارشاد ، عرصه ، فرهنگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار