علی آزاد دبیر انجمن شرکتهای راهسازی در گفتگو با
خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه یکی از مسائل اجتماعی ما میزان تصادفات است گفت: در سال 85 سالانه 27 هزار کشته در سوانح رانندگی داشتیم که خوشبختانه این رقم در سال جاری به 19 هزار کشته کاهش یافته است.
وی ادامه داد: متأسفانه مسئولان آن طور که باید نتوانستند فرهنگ رانندگی را در کشور به طور کامل پیاده سازی کنند که در این زمینه رسانهها و همچنین آموزش و پرورش میتوانند نقش بسزایی را در کاهش این حوادث ایفا کنند.
آزاد در ادامه به ساخت راه، بزرگراه و همچنین آزادراه و توسعه آن در کشور اشاره کرد و گفت: یکی از مسائل مهم در امر راهسازی نبود سرمایه گذار میباشد به طوری که سرمایه گذاران کمتری انگیزه برای سرمایه گذاری در ساخت راه دارند.
وی اظهار داشت: بازگشت سرمایه در بخش راه حدود 25 سال است که به صرفه نیست و همچنین اخذ عوارض با 1800، 2500 و 3000 تومان به منظور نگهداری راهها برای سرمایه گذار به صرفه نیست.
آزاد گفت: به عقیده من اخذ عوارض 2500 تومانی برای آزادراهی چون تهران پردیس بسیار کم است و اگر قرار باشد شرکت سرمایه گذار اقدامات لازم را به منظور نگهداری راهها و آزادراهها داشته باشد بنابراین اخذ عوارض نیز باید از میزان تعیین شده بیشتر باشد.
دبیر انجمن شرکتهای راهسازی اعلام کرد: امروزه راهسازی در کشور گرفتار معضلاتی شده به طوری که هم اکنون تنها 8 درصد از سرمایهای که یک سرمایه گذار در ساخت و نگهداری یک راه میگذارد میتواند به دست بیاورد. این در حالی است که رقم موردنظر باید 25 درصد باشد.
انتهای پیام/