در طی 10 سال آینده محقق می شود؛

تخصیص 70 میلیارد"دلار" برای توسعه "طرح های پتروشیمی"/ در سال آینده تولید پتروشیمی افزایش نخواهد یافت

قائم مقام معاون وزیر نفت در پتروشیمی گفت: حدود 70 میلیارد دلار برای 10 سال آینده پیش بینی شده که از این میزان 30 میلیارد دلار برای پروژه های در دست اجرا و ناتمام و 40 میلیارد دلار برای طرحهای جدید اختصاص یافته است.

محمدحسن پیوندی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، در خصوص افزایش خوراک پتروشیمی در سال آینده گفت: در سال 93 افزایش زیادی در تولید محصولاات پتروشیمی نخواهیم داشت دلیل اصلی این موضوع عقب بودن فازهای پارس جنوبی است و پیش بینی می شود در سال 94 با راه اندازی فازهای پارس جنوبی شاهد افزایش تولید در پتروشیمی باشیم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر واحدهای پتروشیمی با کمبود خوراک مواجه نیستند تنها مشکل اصلی این واحدها بدهی به شرکت ملی گاز ایران است درصدد هستیم با شرکت گاز به تعامل برسیم تا واحدهای تولید بدهی خود را پرداخت نمایند.

معاون مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایران از نهایی کردن بند توسعه صنعت پتروشیمی در طی 10 سال آینده خبر داد و گفت: پتروشیمی ایران حدود 70 میلیارد دلار برای 10 سال آینده پیش بینی کرده است که از این میزان 30 میلیارد دلار برای پروژه های در دست اجرا و ناتمام و 40 میلیارد دلار برای طرحهای جدید به منظور افزایش پروپلین اختصاص داده است.

 پیوند در خصوص افزایش قیمت خوراک پتروشیمی گفت: قیمت خوراک مایع پایین دستی تغییر چندان پیدا نکرده ولی خوراک گازی متان و اوره براساس مصوبه مجلس تغییر یافته است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار