سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان با میشل سلیمان رئیس‌جمهور لبنان دیدار و مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران به اظهارات وزیر کشور لبنان در مراکش را به وی منتقل کرد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، "غضنفر رکن‌آبادی" سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان با میشل سلیمان رئیس‌جمهور لبنان دیدار و مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران به اظهارات وزیر کشور لبنان در مراکش را به وی منتقل کرد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در این دیدار با اشاره به رابطه دوستانه و برادرانه جمهوری اسلامی ایران با لبنان، اعلام کرد: «جمهوری اسلامی ایران همواره در کنار ملت و دولت لبنان بوده و این گونه اظهارات در راستای منافع دو کشور نمی‌باشد و خدمتی به روابط فی‌مابین دو کشور نمی‌نماید.»
 
رکن‌آبادی با اشاره به سفر اخیر دکتر روحانی، رئیس‌جمهوری اسلامی ایران به عمان و سفرهای متعدد وزیر امور خارجه کشورمان به کشورهای منطقه، بویژه لبنان، این امر را نشانه جدی بودن جمهوری اسلامی ایران به گسترش همکاری‌ها با کشورهای منطقه دانست.
 
رئیس جمهور لبنان اظهارداشت: «لبنان خواستار بهترین رابطه با جمهوری اسلامی است و این اظهارات، به هیچ عنوان بیانگر سیاست و موضع رسمی دولت لبنان نیست»
 
یادآوری می‌شود نهاد المشنوق وزیر کشور لبنان اخیرا در نشست وزرای کشور کشورهای عربی در مراکش، جمهوری اسلامی ایران را به دخالت در امور لبنان متهم کرده بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار