رییس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت از برگزاری مسابقه بزرگ ایران بدون سل تا 31 فروردین ماه سال 1393 خبر داد.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا،‌ دکتر محمد مهدی گویا هدف از برگزاری این مسابقه را ضرورت اطلاع رسانی به منظور حذف بیماری سل عنوان کرد و افزود به برندگان این مسابقه که از سوی مرکز مدیریت بیماریهای واگیر برگزار می شود به قید قرعه جوایز ارزشمندی اهدا خواهد شد.

وی گفت: علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر و شرکت در مسابقه بزرگ ایران بدون سل تا 31 فروردین ماه 93 فرصت دارند نسبت به ثبت نام در این مسابقه به نشانی www.behdasht.gov.ir و یا www.tb.hbi.ir مراجعه کنند.

دکتر گویا پیش تر اعلام کرده بود: در كشور ما بعد از پيروزي انقلاب اسلامي بيماري سل بيشتر مورد توجه قرار گرفته است به نحوي كه پيش از انقلاب اسلامي به ازاي هر يك صدهزار نفر جمعيت 140 مورد ابتلا به سل داشته‌ايم كه در حال حاضر اين تعداد به 14 مورد در یک صد هزار نفر جمعیت كاهش يافته است.

به گفته دکتر گویا در طول 21 سال گذشته ميزان بروز سل در كشور 33 درصد كاهش يافته و مرگ و مير ناشي از سل نيز در اين مدت 36 درصد كاهش يافته است.

به گفته رییس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر، هزینه درمان سل معمولی 450 هزار تومان است، این در حالی است که درمان سل مقاوم 40 میلیون تا 250 میلیون تومان هزینه دارد.


انتهای پیام/
برچسب ها: مسابقه ، سل ، وزارت بهداشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
كشورجعفري دهكردي
۱۳:۳۲ ۰۶ تير ۱۳۹۳
باسلام خواهشمند است زمان اعلام برندگان مسابقه ايران بدون سل را ازبه ايميلم ارسال فرماييد باتشكرفراوان
آخرین اخبار