سرهنگ سيدمحسن عرفاني درباره فعالیت باندهاي جعل بليت پروازهاي خارجي و کلاهبرداري از مسافران هواپيما هشدار داد.

سرهنگ سيدمحسن عرفاني در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد با اشاره به اطلاعات کسب شده توسط کارشناسان پليس فتاي استان در فضای مجازی، تصریح کرد: این کلاهبرداران با ايجاد سايت هاي جعلي بليت هاي هواپيمايي بدون اصالت صادر مي کنند که از اين طريق تاکنون تعدادي از شهروندان در دام اين کلاهبرداران گرفتار شده اند.
 
وي افزود: بارها به مسافران داخلي و خارجي توصيه کرده ايم که از مراکز داراي مجوز و مطمئن بليت تهیه کنند اما باز هم برخي افراد بدون توجه به توصيه ها از مراکز ناشناس و يا افراد خلافکاري که به عنوان دلال فعاليت دارند، بليت جعلي تهيه مي کنند و بدين ترتيب در فرودگاه هاي داخلي و خارجي دچار مشکل مي شوند.
 
اين مقام ارشد انتظامي به طور مثال به ماجراي پرونده بيمار صعب العلاجي که در دام کلاهبرداران گرفتار شده و جانش به خطر افتاده بود، اشاره کرد و گفت: این فردي که قصد داشت براي درمان بيماري صعب العلاج خود به يکي از کشورهاي حوزه خليج فارس مسافرت و با پزشکي از کشور ديگر ملاقات کند برای تهيه سريع بليت با واریز 700 هزار تومان در دام کلاهبرداران گرفتار شد و با جاماندن از سفر، جانش به خطر افتاد.
 
سرهنگ عرفاني همچنين گفت: فرد ديگري هم که بليت بدون اصالت تهيه کرده بود،در فرودگاه يکي از کشورهاي خارجي متوجه جعلي بودن بليت شد و متاسفانه این مساله برای وی مشکل حادي ایجاد کرد.
 
رئيس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات خراسان رضوي گفت: با توجه به سرنخ هاي موجود و برخي شکايت هاي مطرح ، کارآگاهان در حال حاضر فردي را در اين پرونده دستگير کرده اند؛ اما ماجراي اينگونه تخلفات طبق اطلاعات پليس گسترده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار