رئیس اداره محیط زیست کامیاران گفت: خطر انقراض بسیاری از گونه‌های حیوانی پستانداران موجود در زیستگاه شاهو را تهدید می‌کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران سنندج، سیف‌پناهی گفت: زیستگاه شاهو به دلیل وجود کوه‌ها و چشمه‌سارها و رودخانه از گونه‌های گیاهی و جانوری متنوعی برخوردار است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر بسیاری از گونه‌های حیوانی در زیستگاه شاهو در خطر انقراض قرار دارند، افزود: دلیل اصلی این اتفاق دخالت‌های خودخواهانه مردم در حیات‌وحش، شکارهای غیر قانونی و تفریحی عده‌ای از مردم است.
رئیس اداره محیط زیست کامیاران در خصوص تیره‌های در خطر انقراض در این منطقه گفت: گرگ، شغال، راسو، سگ‌آبی، سمور و خرگوش از تیره‌های در خطر انقراض هستند.
سیف‌پناهی به راسته جوندگان و خفاش‌های اشاره کرد و افزود: موش‌ها، سنجاب‌ها و خفاش‌ها نیز از دیگر تیره‌های در خطر انقراض هستند.
رئیس اداره محیط زیست کامیاران لزوم رسیدگی جدی به حیات‌وحش زیستگاه شاهو را از سوی مسئولان ضروری دانست و با مخاطب قرار دادن شکارچیان گفت: با توجه به فرا رسیدن فصل جفت‌گیری حیوانات با هدف حفظ نسل جانوران از هر گونه شکار قانونی و غیرقانونی بخصوص در زیستگاه شاهو خودداری کنند./ب

برچسب ها: انقراض ، شاهو ، حیوانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.