متاسفم از اینکه آنچه که دراین جشنواره می‌بینید محصول تلاش ها و سختی هایی که کشیده ام است چرا که اشتغال زایی چند جوان کار شوخی برداری نیست.

به گزارش خبرنگار حوزه تئاترباشگاه خبرنگاران؛ شب گذشته اختتامیه‌‌‌ی پنجمین دوره جشنواره تئاتر امید با حضور رویا تیموریان، مهدی سلطانی، حسین طاهری مدیر مرکز هنرهای نمایش، افسانه ماهیان دبیر جشنواره امید، نادر برهانی مرند، محمد امیر یاراحمدی، یاسر خاسب بازیگر و کارگردان و با اجرای پیام دهکردی موسس جشنواره‌ی امید در تالار هنر برگزار شد.  
 
پیام دهکردی موسس جشنواره امید در این مراسم ضمن اشاره به برگزاری این جشنواره به طور کاملا خصوصی و بدون حامی عنوان کرد: ما سعی کردیم مراسم اختتامیه را ساده برگزار کنیم البته مجبور شدیم بلیت مراسم اختتامیه را به فروش برسانیم متاسفم  پولی نداشتیم تا از مهمانان پذیرایی کنیم.  
 
وی ادامه داد: طی صحبت‌هایی که با برهانی مرند و دیگر داوران جشنواره داشتیم مراسم اختتامیه را ساده برگزار کردیم زیرا دغدغه‌ی اصلی این جشنواره آموزش بود و برای داشتن تئاتر خوب باید به مسائل زیر ساختی آن چون آموزش توجه کنیم.  
 
دهکردی تصریح کرد: جشنواره تئاتر امید را جزء وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ،کس دیگری حمایت نکرد و ما با همت عالی این جشنواره را برگزار می‌کنیم.  
 
وی گفت: امسال اگر پیگیری‌های معاون هنری نبود ما نمی‌توانستیم جشنواره‌ی امید را برگزار کنیم مگر نه اینکه ما هنرمندان رنج‌های بسیاری کشیدیم پس چرا مستقل عمل نمی‌کنیم و از برگزاری جشنواره‌های خصوصی حمایت نمی‌کنیم.  
 
دهکردی اظهار داشت: متاسفم از اینکه آنچه می‌بینید حاصل سختی‌هایی است که در این مدت من برای برپایی جشنواره کشیده‌ام. اشتغال زایی چندین جوان شوخی نیست و کسانی که مانند بانک پاسارگاد ادعای اشتغال زایی می‌کنند برای حمایت، از ما متن می‌خواهند در حالی‌که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تا کنون از مایک متن هم نخواسته است.  
 
در ادامه پیام دهکردی آواز مرغ سحر را خواند وبیان کرد: من برای این جشنواره‌ هر کاری خواهم کرد.  
 
بعد از نواختن گروه موسیقی داوران روی آمدند تا جوایزی که شامل ساعت و تندیس جشنواره بود را به برگزیده‌ها اهدا کنند. 

رویا تیموریان داور جشنواره ضمن ابراز خوشحالی از حضور در جشنواره‌ی  امید عنوان کرد: هر جا که اتفاق خوبی برای تئاتر می‌افتد خودم را به سرعت وارد می‌کنم تا کاری انجام دهم.  
 
وی ادامه داد: ما بیانیه‌ای نداریم اما صحبت‌هایی در حین جایزه دادن خواهیم کرد.  
 
تیموریان تصریح کرد: نمایش هیچ گروهی در این جشنواره شروع و پایان خوبی نداشت و هیچ گروهی صحنه‌ی خود را تمیز نکرده بود این جزئیات شاید به چشم نیاید اما بسیار مهم است.  
 
وی خاطر نشان کرد: رابطه‌ی بین گذشتگان و جوانان امروز قطع شده است و این ارتباط نداشتن باعث می‌شود که جوانان خوب پیش‌نروند البته دریافت جایزه در این جشنواره به معنی حرفه‌ای بودن نیست بلکه با آن معناست که به عرصه‌ی تلاش خوش‌آمدید.

جشنواره‌ی امید برگزیدگان خود را شناخت

در مراسم پایانی پنجمین دوره جشنواره سراسری تئاتر امید که عصر روز جمعه 23 اسفند ماه درتالار هنر برگزار شد،هیات داوران برگزیدگان این دوره از جشنواره را معرفی کردند.
 
برگزیدگان بخش طراحی پوستر
 
رتبه سوم "کیمیا کاظمی" و "نهال آغاز" به خاطر طراحی پوستر نمایش"جیغ"
 
رتبه دوم  "افسانه پلویی" به خاطر طراحی پوستر نمایش "فرضیه صفر درتوزیع نرمال". . .  
 
برگزیده"محمد افشار"به خاطر طراحی پوستر نمایش"هی تاکسی! گردش کن به غرب"  
 
برگزیدگان بخش موسیقی 


رتبه دوم "علی سینا رضانیا" به خاطر ساخت موسیقی نمایش "بیو هملت  مکانیک" برگزیده "پوریا نوروزی" به خاطر طراحی صحنه نمایش "ماه عسل"  
 
برگزیده "فرزانه تفرشی" به خاطر صحنه نمایش" آنچه میشنوی ساز کج کوک سکوت است"  
 
برگزیدگان بخش بازیگر مرد  
 
رتبه سوم"محمد مسگری" به  خاطر بازی در نمایش"پشه‌ها-دوازده" 

رتبه دوم"هادی احمدی"به خاطر بازی در نمایش" ماجرای آقای پیترسمیونچ- زمین‌های پشت باتلاق" 

برگزیده "مجتبی پیرزاد" به خاطر بازی در نمایش"آنچه میشنوی ساز کج کوک سکوت است"  
 
برگزیدگان بخش بازیگری زن  
 
رتبه سوم"شادی شاه‌علی" به خاطر بازی درنمایش "جیغ" و "فائقه شلالوند " به خاطر بازی در نمایش "زیرزمین" رتبه دوم" هنگامه کریمی" به خاطر بازی در نمایش "Haunted" و "زهرا بهروز منش" به خاطر بازی در نمایش"دوازده"
 
برگزیده "عارف لک" به خاطر بازی در نمایش" پریشانی سوار بر باد تا بی‌کرانه‌ها 

برگزیدگان بخش نمایشنامه  
 
رتبه سوم"رضا آشفته" به خاطر نمایشنامه" پریشانی سوار بر باد تا بی‌کرانه‌ها" 

رتبه دوم"روزبه حسینی" به خاطر نمایشنامه" آنچه می‌‌شنوی ساز کج کوک سکوت است" برگزیده "سیاوش حیدری "به خاطر نمایشنامه" "Haunted" 

برگزیدگان بخش کارگردانی


رتبه سوم"مسعود اسماعیلی" به خاطر کارگردانی نمایش" دوازده" 

رتبه دوم "فرزانه تفرشی" به خاطر کارگردانی نمایش "آنچه می شنوی ساز کج کوک سکوت است"  
 
برگزیده "سیاوش حیدری" به خاطر نمایشنامه "Haunted" 

رتبه دوم "فرزانه تفرشی" به خاطر کارگردانی نمایش "آنچه میَنوی ساز کج کوک کوک سکوت است"
 
برگزیده "سیاوش حیدری" به خاطر کارگردانی نمایش "Haunted" 

هدایای رتبه سوم و دوم جشنواره شامل لوح سپاس،‌ بسته فرهنگی معاصر هدیه‌ای از جناب موسایی  
 
هدیه رتبه اول شامل تندیس جشنواره، لوح سپاس و ساعت مچی هدیه‌ای از شرکت"Time& Time" با مدیریت محمد خاکپور  
 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.