کارشناسان باید فضای آلوده و مسموم فرهنگ و "سینما" را مورد بررسی قرار دهند.

جبار آذین منتقد سینما، درگفتگو با خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران درخصوص "سینما" درسال گذشته گفت: فضای فرهنگ و به تبع آن سینما و سایر هنرها در سال های اخیر به ویژه سال جاری به دلیل حضورجریان‌ها و فکر‌های سیاسی و اقتصادی ناسالم و همچنین عوامل و عناصر انحرافی و بیگانه‌ پسند، آلوه ومسموم است.


وی افزود:این معضل دربرخی از فیلم‌ها،‌ نمایش‌ها ، نمایشگاه‌ها، سالن‌ها، برنامه‌های مد ولباس بخشی از کتاب‌ها و رسانه‌ها قابل مشاهده است.

" آذین" اظهار داشت:مقابله با این مشکل ومعضل نیاز به کار اساسی و اصولی واصلاحات دامنه‌دار و مستمر دارد.

این منتقد بیان کرد: لازم است که مسئولان ومتولیان فرهنگ و هنر جامعه با تشکیل کمیته‌های تخصصی به آسیب شناسی فضای فرهنگ و هنر بپردازند و با حضور متخصصان سینما و فرهنگ برای احیاء سینمای سالم، اجتماعی و مردمی تلاش‌هایی را صورت دهند.

وی عنوان کرد:ما نگرانی‌هایی را در این ارتباط از سوی رهبر معظم انقلاب شاهد بودیم که این نگرانی‌ها به حق است زیرا فرهنگ جامعه به شدت مورد هجمه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: با ادامه‌ی این روند طبیعی است که سینمای کشور همراه سایر هنرها و بخش‌های مرتبط با فرهنگ از مسیر اصلی و ارزشی خود خارج خواهد شد.

وی تصریح کرد: این شدت ناراحتی ونگرانی به گونه‌ای است که یکی از فیلم سازان شاخص سینمای کشور ما به نام " ابراهیم حاتمی کیا" در این زمینه هشدار داد.

که مردم فیلم‌هایی که در آن زندگی، مشکلات و مسائل خود را نمی‌بینند، تماشا نمی‌کنند به انضمام اینکه درفیلم‌های ایرانی به هجمه‌های دشمنان کشور پاسخ داده نمی شود.

وی اظهار داشت:تمامی این مشکلات نیازمند کار‌های کارشناسی ویک برنامه‌ی اصولی است تا از سینما تعریف درستی صورت گیرد وهمچنین برای اصلاح زیرساخت‌های سینما ساختار مدیریتی و مناسبات سینمایی کشور حرکت‌هایی بنیادین باید صورت گیرد.

وی خاطر نشان کرد:در صورت انجام ندادن اقدامی جدی در زمینه‌ی فرهنگ ما شاهد قهر مردم با هنر، فرهنگ و سینما خواهیم بود وارزش‌های جامعه هر روز منسوخ‌تر خواهد شد.

به همین دلیل باید هرچه زودتر در این راستا اقداماتی اساسی صورت پذیرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: مسموم ، سینما ، فرهنگ ، آلوده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.