ارتش ترکیه تهدید کرد که در صورت به‌خطر افتادن مزار یکی از بزرگ‌ترین سلاطین عثمانی یعنی "سلیمان شاه ابن قلتمش"در حلب به سوریه لشگرکشی خواهد کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از دویچه وله، با اوج‌گیری درگیری‌های مسلحانه میان تروریست‌ها و نیروهای دولت اسلامی عراق و شام (داعش) در حلب، روزنامه حریت ترکیه نوشت که ارتش این کشور خود را برای اعزام احتمالی نیرو به این منطقه آماده می‌کند.

ارتش ترکیه اعلام کرده است که هدف اعزام احتمالی نیروهای زمینی و هوائی، حفاظت از آرامگاه "سلیمان‌شاه" پدر بزرگ "عثمان اول" خواهد بود. برپایه قراردادی که درسال ۱۹۲۱ میلادی منعقد شده است، مزار سلیمان‌‌شاه و املاک پیرامون آن جزئی از خاک ترکیه محسوب می‌شود.

همزمان خبرگزاری آلمان اعلام کرد که دولت سوریه خود را برای برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری آماده می‌کند. لایحه انتخابات به‌ تصویب مجلس ملی رسیده و پس از امضای بشار اسد ضمانت اجرائی خواهد یافت.

اخضر براهیمی نماینده سازمان ملل متحد در امور سوریه اعلام کرده است که با این تصمیم، دولت سوریه نقطه‌ پایانی بر مذاکرات صلح ژنو می‌گذارد.

بشار‌الجعفری سفیر سوریه در سازمان ملل‌متحد ضمن انتقاد از اظهارات اخضر ابراهیمی گفت: "انتخابات یک مسئله کاملا داخلی است و به کسی ربطی ندارد." 

همزمان با این تحولات، رسانه‌های لبنان گزارش دادند که پنجشنبه‌شب (۱۳ مارس، ۲۲ اسفند) ولید معلم وزیرخارجه سوریه به‌دلیل افزایش فشار خون و مشکلات تنفسی به بیمارستان منتقل شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۳:۲۳ ۲۴ اسفند ۱۳۹۲
واقعا که
Germany
ناشناس
۱۱:۲۹ ۲۴ اسفند ۱۳۹۲
ترکیه روببین به خاطر مزار یکی از شاهان عثمانی می خواد به سوریه لشکر کشی کنه اما قبر صحابه پیغمبرصلی الله علیه وآله وسلم وحضرت زینب سلام الله علیها برای اونا ارزشی نداره.
Germany
ایرانی
۱۱:۴۴ ۲۴ اسفند ۱۳۹۲
سلام
حرم حضرت رقیه ، حضرت زینب و دیگر صحابه هم در خطر هستند آقای اردوغان
آخرین اخبار