وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در اجلاس سه جانبه در شهر وان، به ترکیه عزیمت کرده بود، شامگاه جمعه این کشور را به مقصد ایران ترک کرد.

به گزارش حوزه سیاست‌خارجی باشگاه خبرنگاران؛  وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که برای دیدار با وزیران خارجه ترکیه و جمهوری آذربایجان در چارچوب اجلاس سه جانبه در شهر وان، به ترکیه عزیمت کرده بود، شامگاه جمعه این کشور را به مقصد ایران ترک کرد.

ظریف پس از انجام دیدار سه جانبه وهمچنین برگزاری دیدارهای دوجانبه با وزیران خارجه ترکیه و جمهوری آذربایجان، این کشور را ترک کرد.
 
گفتنی است، به دنبال اجلاس سه جانبه برگزار شده در شهر وان در روز جمعه ، بیانیه این نشست با تاکید بر گسترش همکاری های سه کشور در حوزه های مختلف، انتشار یافت که طی آن برنامه اقدام سه کشور طی سال های 2014 تا 2016 میلادی تعیین شد و مورد تایید وزرای سه کشور قرار گرفت.
 
وزیر امور خارجه کشورمان طی اقامت یک روزه اش در شهر وان ترکیه همچنین با شبکه های تلویزیونی آی. تی وی، ان. تی وی و سی . ان. ان ترک مصاحبه های جداگانه ای کرد.
 
ظریف دیدگاه های جمهوری اسلامی ایران در موضوعات مختلف از جمله آخرین تحولات گفت وگوهای هسته ای کشورمان با 1+5، روابط دوجانبه با ترکیه، همکاری های سه کشور ایران، ترکیه و جمهوری آذربایجان و همچنین موضوعات مهم منطقه از جمله سوریه را تشریح کرد.

انتهای پیام/
برچسب ها: ظریف ، ایران ، ترکیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار