پس از رفت و آمد مربیانی مانند فن گال، سرافرز و رادومیر به بارسلونا و پشت سر گذاشتن فصل‌های متمادی ناکامی، دوره درخشان بارسلونا با فرانک رایکارد آغاز شد.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، کارلوس پویول، کاپیتان بارسلونا که بتازگی اعلام کرده در پایان این فصل از رقابت‌های لالیگا برای همیشه با بارسلونا خداحافظی می‌کند در سال 1995 (1374 شمسی) در هفده سالگی وارد آکادمی فوتبال بارسلونا شد و حالا بعد از گذشت 19 سال تصمیم به بازنشستگی گرفته است. پویول سی و پنج ساله در حالی در پایان این فصل برای همیشه با بارسلونا خداحافظی می‌کند که دو سال از قراردادش با کاتالان‌ها باقی مانده است.

مصدومیت‌های پیاپی و خستگی باعث این تصمیم پویول شده است. پویول سال گذشته گفته بود قصد دارد مانند مالدینی که تا چهل سالگی برای میلان بازی کرد برای بارسلونا تا آستانه چهل سالگی به میدان برود. در حالی که پویول در پایان این فصل برای همیشه به کار خود در بارسلونا پایان می‌دهد.

پنج رویداد بسیار مهم فوتبال او را با هم مرور می‌کنیم:

دوم اکتبر 1999 (مهر 78)، اولین بازی

چهار سال بعد از ورود کارلوس پویول به آکادمی فوتبال جوانان بارسلونا، او موفق شد اولین بازی خود را برای تیم بزرگسالان بارسلونا انجام بدهد. در آن زمان لوئیس فن گال هلندی، سرمربی بارسلونا بود.

پویول در مقابل وایادولید به میدان رفت و اولین حضور خود در بارسلونا را با پیروزی 2 بر صفر پشت سر گذاشت. او در دقیقه 55 به جای سیمائو سابروسا به میدان رفت تا در این پیروزی سهیم باشد. پویول در تابستان همان سال تا آستانه پیوستن به مالاگا پیش رفت، اما در نهایت در بارسلونا باقی ماند.

اولین فصل کاپیتانی، اولین قهرمانی

پس از رفت و آمد مربیانی مانند فن گال، سرافرز و رادومیر به بارسلونا و پشت سر گذاشتن فصل‌های متمادی ناکامی، دوره درخشان بارسلونا با فرانک رایکارد آغاز شد؛ مربی ای که در فصل 2005-2004 هدایت بارسلونا را در دست گرفت. رایکارد در بارسلونا، کارلوس پویول را به‌عنوان کاپیتان تیم خود انتخاب کرد. پویول در حالی که در آن فصل بازوبند کاپیتانی را بر بازو داشت، موفق شد همراه تیمش فاتح لالیگا هم شود.

6 جام در یک فصل

کاپیتان پویول می‌تواند سال 2009 را نقطه عطف دوران فوتبالی خود بداند. در این فصل بارسلونا به هر جامی که وارد شد در نهایت قهرمانی را تصاحب کرد. این قهرمانی در حالی برای بارسلونا به دست آمد که پپ گواردیولا، سرمربی بارسلونا شده بود تا با شش قهرمانی در یک فصل بهترین عملکرد بارسلونا را در تاریخ از خود بر جای بگذارد. پویول به همراه بارسلونا در این فصل شش قهرمانی در رقابت‌های لالیگا، کوپا دل ری (جام حذفی اسپانیا)، لیگ قهرمانان اروپا، سوپر کاپ اروپا، سوپر کاپ اسپانیا و جام باشگاه‌های جهان همراه بارسلونا به دست آورد.

باز هم یک فینال دیگر در اروپا

فینال لیگ قهرمانان اروپا در فصل 2011 با حضور تیم‌های بارسلونا و منچستریونایتد برگزار شد؛ جایی که منچستری‌ها 3 بر یک مغلوب قدرت بارسلونا شدند تا سر آلکس فرگوسن، سرمربی سابق و بازنشسته منچستر یونایتد بگوید باید از این شکست و البته از بارسلونا چیزهای زیادی یاد بگیرد.

اما در کنار این افتخار بزرگ برای بارسلونا یک اتفاق دیگر هم در این فینال افتاد؛ کاپیتان پویول بازوبند کاپیتانی را درآورد و فروتنانه آن را به بازوی اریک آبیدال، دیگر مدافع بارسلونا بست. آبیدال که در آن زمان سرطان کبد را پشت سر گذاشته بود با این بذل و بخشش پویول، شیرین‌ترین خاطره دوران فوتبالی خودش را پشت سر گذاشت. او به عنوان کاپیتان بارسلونا نخستین کسی بود که جام قهرمانی اروپا را بالای سر برد.

پویول، رکورددار همه دوران

پویول بعد از ژاوی یکی از بازیکنان تاریخ باشگاه بارسلونا است که هیچ بازیکنی به اندازه او جام نبرده است. از سوی دیگر، پویول در تاریخ باشگاه بارسلونا از حیث تعداد دفعاتی که برای این تیم به میدان رفته نیز بی‌رقیب و رکورددار است. پویول در فصل 2012 رکورد قبلی را که متعلق به میگوئل بود، پشت سر گذاشت. با تمام این افتخارات و رکوردهای منحصربه‌فرد، پویول را دیگر از فصل آینده در ترکیب بارسلونا نمی‌بینیم. او از سی‌ام ژوئن 2014 (نهم تیر 93) که بنا بر اعلام باشگاه در بازی خداحافظی خود به میدان می‌رود، دیگر نه بازیکن بارسلونا که فقط هوادار آن خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار