کارشناس فوتبال کشورمان گفت: باید یادآوری کنم عملکرد تیمهای ایرانی در لیگ قهرمانان خوب بوده است و امیدوارم که این روند ادامه داشته باشد.

رضا جباری، پیشکسوت فوتبال درخصوص عملکرد تیمهای کشورمان درجام باشگاه‌های آسیا به خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: به طور کل باید گفت: خوشبختانه عملکرد تیمهای ما درروز دوم بد نبوده است، البته نمی‌گویم خیلی خوب و ایده‌آل بوده ولی حداقل باید گفت بد کار نکرده‌اند.
 
وی در ادامه افزود: به غیر از تیم فوتبال استقلال همه تیمها راضی کننده ظاهر شده و فوتبال خوبی رابه نمایش گذاشته‌اند.
 
**تبریزیها حق داشتند اولیویرا را تشویق کنند
 
باری، با اشاره به عملکرد تراکتورسازی تبریز در بازی با " لخویای قطر" تصریح کرد: باید یادآوری کنم که تراکتور‌سازی دردو بازی دو حریف پرقدرت را از پیش رو برداشته و متوقف ساخته است.
 
کارشناس فوتبال کشورمان با اشاره به نقش " تونی اولیویرا" عنوان کرد: با آمدن تونی تراکتور جان دوباره‌ای گرفت وباید پذیرفت این تیم روز به روز از حاشیه دور شده و نتایج رو به پیشرفتی کسب کرده است.
 
وی درخصوص هواداران تبریزی و اعلام حمایتشان از "تونی" اضافه کرد: تماشاگران تبریزی حق دارند که تا این اندازه "تونی " را دوست داشته باشند زیرا با برنامه کار می‌کنند و از لحاظ روحی- رومانی تأثیرات خوبی روی تیم گذاشته است و از ساختار هجومی ایده‌آلی بهره می برد.
 
باید پذیرفت تیم تراکتور بسیار سرحال شده و به لحاظ  روحی- روانی دارای کیفیت خوبی است.
 
پیشکسوت فوتبال کشورمان با بیان فقر مربی در ایران بیان کرد: درست است خودمان در کشور مربیان خوبی داریم ولی باید گفت که تأثیراتی که "تونی" گذاشته بسیار زیاد بوده است.
 
** ساختار سپاهان با کشور‌های صاحب فوتبال مطابق است
 
وی پس از اشاره به عملکرد "سپاهان" هم اظهار کرد: باید اعلام کنم که سپاهان عملکرد بسیارمثبتی داشته است و برد مقابل الهلال را توانست با بهره‌گیری از بازیکنان با تجربه  استفاده از جوانان به دست آورد.
 
جباری با مقایسه ساختار فوتبالی کشورمان با اروپا تصریح کرد: درکشور‌های اروپایی و یا سایر کشور‌های صاحب سبک فوتبال وقتی باختی بوجود می‌آید اولین کسی که مورد سوال و جواب قرار می‌گیرد بدون شک مدیر عامل تیم است وسپس سرمربی باشگاه و پس از آن بازیکنان مورد نقد و بحث جوابگویی قرار می‌گیرند ولی در کشورمان کاملاً برعکس است اول بازیکنان، سپس سرمربی و بعد از آن مدیرعامل تیم مورد بازخواست قرار می‌گیرد.
 
در اروپا از بالا به پایین است ولی در کشورمان از پایین به بالا است . شما به بارسلونا و رئال مادرید نگاه کنید شیوه نقد به همین صورت است.
 
کارشناس فوتبال کشورمان ادامه داد: در تیم سپاهان به عنوان تنها تیم ایرانی باید گفت ساختار فوتبالی باشگاه با ساختار فوتبال باشگاه‌های اروپایی همخوانی و مطابقت دارد.
 
وی پس به بحث فنی تیم پرداخت و افزود: بطور قطع سپاهان با این ساختار هر سال مدعی عمران قهرمانی است و در لیگ باشگاه‌های آسیا حضور می‌یابند و به لحاظ فنی نیز درصد بالایی بازی کرده و در هر سه خطوط بازیکنان ایده‌آلی بازی می‌کنند.
 
جباری با اشاره به نقش کرانچار بیان کرد: بطورحتم "کرانچار" از جوان‌های زیادی استفاده می‌کنند و باید متمرکز شود و به جوانان اعتماد کرده و نتیجه‌ی اعتماد خود را دیده است.
 
** استقلال دچار سردگمی است
 
پیشکسوت فوتبال کشورمان در خصوص عملکرد استقلال گفت: همیشه می‌گویم اول پرسپولیس را دوست دارم ولی به هیچ وجه نمی‌خواهم استقلال در جام باشگاه‌های آسیل مقابل کشورهای عربی بازنده باشد و اعلام می‌کنم استقلال باید سرحال باشد.
 
وی ادامه داد: اقتدار فوتبال ایران در گرد دو تیم استقلال و پرسپولیس است زیرا هر دو تیم طرفداران زیادی در آسیا و در کشورمان دارند.
 
جباری پس در مورد"قلعه نوعی" اضافه کرد: به امید قلعه نوعی احترام می‌گذارم و امیدوارم هرچه زودتر تیم را از حالت سردرگمی خارج کند.
 
پیشکسوت فوتبال کشورمان با اشاره به تحث فنی تیم استقلال عنوان کرد: متأسفانه من بازی‌های استقلال را مورد نقد قرار داده‌ام و باید یاد‌آوری کنم استقلال دچار سردگمی حادی شده و خارج شدن از این«سردرگمی» کار سختی است.
 
متأسفانه این تیم به لحاظ ساختار دفاعی و هجومی وضعیت خوبی ندارد، معلوم نیست بازیکنان این تیم مشغول به انجام  چه کاری هستند آیا در یک سوم، دفاع می‌کنند؟ وسط یا میانه زمین دفاع می‌کنند یا از«پرینگ» استفاده می‌کنند؟
 
وی ادامه داد: باید اذغان کنم هر بازیکنی ساز خودش را می‌زند و فاصله بین خطوط دفاعی- هجومی میانی استقلال در اندازه 70 متر است که در فوتبال امروز بین 25 تا 30 متر است،که این به ضرر فوتبال استقلال است.
 
باز هم یادآوری می‌کنم برای استقلال متأسفم و امیدوارم که با حمایت هوادارانی پرشمار این تیم شاهد بازی‌های خوبی از تیم فوتبال استقلال باشیم.
 
** فرکی الگوی مربیان ایرانی است
 
جباری با تشریح عملکرد«فولاد خوزستان» عنوان کرد: فولاد تیم خوبی بوده و بازی‌های لیگ را هم در حد ایده‌آل انجام داده‌است.
 
کارشناس فوتبال کشورمان تصریح کرد: فولاد خوزستان در جام باشگاه‌های آسیا بتوانند عملکرد مطلوبی را از خود به نمایش بگذارد و هم از ساختار دفاعی مستحکم و هم از ساختار هجومی قوی برخوردار است.
 
وی بیان کرد:سیاست فوتبال تیم فولاد این است که در بازی‌ها ابتدا گلی خورده نشود و پس گل زده شود و این منطبق با فوتبال دنیا است.
 
جباری با اشاره به نقش«فرکی» هم تأکید کرد: «فرکی»مهمترین تقش در موفقیت فولاد داشته است و باید الگوی همه‌ی مربیان ایرانی باشد.وی در طول 2 سالی که مربی بوده است تأثیرگذاری فراوانی در موفقیت تیم‌ها داشته است.
 
پیشکسوت کشورمان ادامه داد: ما دست این مربی را می‌فشاریم و به توانایی‌های وی احترام می‌گذاریم و باید تاکید کرد مربیانی در ایران هستند که می‌توانند افتخار تیم‌های کشورمان شوند و باید از این سرمایه‌ها استفاده کرد.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم با بها دادن به مربی‌های بومی کشورمان ترقی، پیشرفت تیم‌های کشورمان را در همه میادین بین‌المللی نظاره‌گر باشیم.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: جباری ، فوتبال ، استقلال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار