فصل بهار معمولا نوعی رخوت و خواب‌آلودگی در افراد ایجاد می‌کند اما با توصیه‌هایی می‌توان بر این خواب‌آلودگی فصلی غلبه کرد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ پژوهشگران با توجه به طولانی شدن روزها در فصل بها توصیه‌هایی برای تنظیم ساعت خواب برای افراد دارند تا دچار مشکلات ناشی از کم‌خوابی نشوند.

گفتنی است، کم خوابی و یا برهم خوردن ساعت بیولوژیک بدن می‌تواند سبب خستگی، افسردگی، استرس و حتی بروز "بیماری‌های قلبی عروقی" در افراد شود.

بررسی‌ها نشان می‌دهند، برهم خوردن ساعت خواب در اوایل فصل بهار در برخی از افراد سالمند سبب تشدید حملات قلبی می‌شود،‌ پزشکان برای پیشگیری از این حالت توصیه می‌کنند افراد سالمند در طول روز در مجاورت نور خورشید قرار بگیرند.

نور خورشید بدلیل دارا بودن "ویتامین D" می‌تواند نقش بسیار موثری در جلوگیری از استرس و افزایش ترشح "هورمون استرس" در بدن از خود به جا بگذارد.

در کنار استفاده از تابش نور خورشید در ساعات غیرمضر ورزش و پیاده روی منظم، رعایت رژیم غذایی سالم و پرهیز از مصرف غذاهای دیرهضم در وعده‌ی شام همین‌طور خودداری از استفاده از وسایلی مانند گوشی تلفن همراه هوشمند و یا تلویزیون در اتاق خواب می‌تواند سبب ایجاد خواب راحت در فرد شود.

پزشکان توصیه می‌کنند افراد برای تنظیم مجدد ساعت خواب بدن هرشب در ساعت خاصی به خواب بروند و سعی کنند در ساعت خاصی از خواب بیدار شوند تا ساعت بدنشان تنظیم شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: خواب ، بهار ، ویتامین ، استرس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار