رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران بر اهمیت تشکیل شورای راهبردی معماری و شهرسازی مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران بابک نگاهداری اظهار کرد: دکتر قالیباف در چهار سال آینده شهرداری تهران، رویکرد تحول در مدیریت شهری را دنبال می‌کند و مرکز مطالعات را به عنوان ستاد این تحول معرفی کرده‌است تا در حوزه‌های اصلی مدیریت شهری ورود پیدا کند.
نگاهداری با بیان اینکه برنامه‌ریزی بالاترین سطح فعالیت شورای راهبردی معماری و شهرسازی است، افزود: باید این شورا در راستای احصاء و رفع مشکلات شهری بیش از پیش تلاش نماید و از ظرفیت‌های موجود برای توسعه و پیشرفت شهر استفاده کند.

وی رویکرد شورای راهبردی معماری و شهرسازی مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران را نگاه ویژه به خبرگان دانشگاهی بیان کرد و گفت: با استفاده از این روش می‌توان از مجموعه افرادی که سال‌های متمادی در این حوزه فعالیت کرده‌اند، جهت اخذ رویکردهای شهرسازی بهره گرفت تا بتوان براساس مشارکت و همکاری به تصمیمات تخصصی به رویکردهای صحیح در نگاه شهرسازی دست پیدا کنیم و آنرا به شهردار تهران ارائه دهیم.

رئیس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران اظهار کرد: هم راستا با شورای راهبردی مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران، شوراهای راهبردی نیز با حضور دکتر قالیباف در شهرداری تهران برگزار می‌شود و تصمیماتی که در شورای راهبردی مرکز گرفته می‌شود در آنجا نیز ارائه و مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت تا تصمیمات را به کاربست و اجرایی شدن برسانیم.

نگاهداری در ادامه از تشکیل شورای نظارت بر طرح‌های توسعه شهری در مرکز مطالعات
و برنامه‌ریزی شهر تهران خبر داد و گفت: با تشکیل این شورا می‌توان برخی از خروجی‌ها و تصمیماتی که در شورای راهبردی معماری و شهرسازی مرکز انجام می‌شود را به صورت یک پشتوانه تخصصی دنبال کرد.

وی خاطر نشان کرد: نهادهای سیاست گذار وظیفه رسیدگی و اجرایی کردن پژوهش‌ها را بر عهده دارند، بر این اساس باید یک دبیر خانه قوی جهت حمایت کارشناسی این جلسات ایجاد شود و وظیفه هدایت کارشناسی را نیز اعضای شورای راهبردی برعهده داشته باشند.
انتهای پیام/
برچسب ها: شهر ، توسعه ، تهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار