محافل اسرائیلی به مقامات رژیم صهیونیستی درباره گرفتار شدن مجدد این رژیم در نوار غزه هشدار می دهند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی المنار، اسرائیل به نقض آتش بس در نوار غزه ادامه داد و پاسخ مقاومت فلسطین نیز فراتر از تصور اسرائیلی‌ها بود.پیام این پاسخ، هم مشخص شده و هم روشن بود. 

مفاد این پیام آن بود که توافقی که دو سال پیش حاصل شد آتش بس بود و تسلیم نبود تا دست اسرائیل را باز بگذارد.

ادامه نقض آتش بس از سوی اسرائیل نیز با پاسخ گسترده گردانهای قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین مواجه شد و گروههای مقاومت نیز از پاسخ شاخه نظامی جهاد اسلامی حمایت کردند.گردانهای قدس به رژیم صهیونیستی درباره گسترش حمله اش به نوار غزه هشدار داد.

یکی از اعضای گردانهای قدس در پیام عبری خطاب به صهیونیستها گفت:« به ارتش ترسوی صهیونیستی می گوییم ما در گردانهای قدس برای رسیدن به شما و پادگانهای نظامی تان آماده هستیم شما جز مرگ و اسارت گزینه دیگری ندارید.»

فوزی برهوم سخنگوی جنبش حماس گفت: «دولت اشغالگر اسرائیل مسئول وخیم شدن اوضاع در نوار غزه و مسئول تبعات این تنش آفرینی است. دولت اشغالگر اسرائیل با ترورها و قتل ها و موارد نقض باعث شده است اوضاع به اینجا برسد.»

گزارشگر المنار گفت: اسرائیلی‌ها به ظاهر با لحن تند صحبت می کنند اما با رویارویی گسترده موافق نیستند زیرا منطقه حیاتی «هوشدان » در معرض حملات موشکی مقاومت قرار می گیرد که تعداد و برد موشکها نیز رو به افزایش است.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل گفت:« سیاست ما مشخص است. به هر کسی که تلاش می کند به ما آزار برساند هشدار می دهیم به هر حمله ای با خشونت پاسخ خواهیم داد اگر کسی بخواهد به هنگام عید هوریم آزار برساند با خشونت فزاینده پاسخ خواهیم داد.»

محافل اسرائیلی به تغییرات به وجود آمده در این رویارویی توجه کرده اند و درباره گرفتار شدن مجدد در نوار غزه هشدار می دهند.

تسفیکا یحزیکالی تحلیلگر امور عربی به تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت: «مسائل متعددی در نوار غزه تغییر کرده است که باید به آن توجه کنیم این تغییرات به نفع اسرائیل نیست. حماس دیگر حملات را مهار نمی کند و جنبش جهاد اسلامی نیز آزادی عمل دارد و این ما را به شرایط جدیدی می رساند که در واقع جنبش جهاد اسلامی خطاب به ما می گوید شما اسرائیلی ها در مقابل هرگونه عملیات سازشی بهای سنگینی پرداخت خواهید کرد و در مقابل هر عملیات سازشی به شلیک دهها فروند موشک عادت خواهید کرد پس بر حذر باشید.»

گزارشگر المنار گفت تهدیدات سیاستمداران اسرائیلی با چندین بمباران عملی شد تا جلوی گسترش دامنه رویارویی گرفته شود. 

با همه اینها دشمن تلاش کرد اعلامیه تثبیت آتش بس را که با میانجیگری مصر حاصل شده بود نادیده بگیرد. یک مسئول بلند پایه صهیونیست گفته است اسرائیل با آتش بس مقابله به مثل خواهد کرد و به ادامه شلیک موشکها نیز به شدت پاسخ خواهد داد.

این اظهارات بیانگر بی میلی اسرائیل برای به رسمیت شناختن معادله جدیدی است که نشانگر مقابله با هرگونه عملیات سازش است و مقاومت با موشکباران کردن مواضع رژیم صهیونیستی به سازش واکنش نشان خواهد داد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار