با ایجاد تشکل‌های واقعی حمایتی و نظارتی مصرف کننده نگرانی از بابت گرانفروشی، کم فروشی و عرضه کالاهای بی‌کیفیت و تقلبی نخواهد داشت.

محمد باقر صدری عضو انجمن اقتصاددانان ایران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با اشاره بر ضرورت تشکیل سازمان و تشکلاتی در راستای حقوق مصرف کننده افزود: اینکه مصرف کننده چه وظایف و منافعی دارد و چگونه باید از آن حمایت شود و چه فرهنگ‌سازی‌هایی باید در آن صورت بگیرد نیازمند ایجاد تشکلاتی واقعی است که در حمایت از حقوق مصرف کننده فعالیت داشته باشند.
 
وی تصریح کرد: مصرف کنندگان هم برای اینکه بتوانند در فرآیند اقتصاد ملی نقش‌آفرینی در راستای کمک به دولت از منافع خود حمایت کنند نیازمند این نهادها هستند.
 
صدری با بیان اینکه انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده برای کمک به متولیان دولتی نقش مهمی را ایفا خواهند کرد خاطرنشان کرد: این گونه نهادها علاوه بر اینکه می‌توانند مدافع حقوق مصرف کننده باشند در بسیاری از مواقع ضروری چون شناسایی دهک‌های درآمدی، یارانه بگیران و وضعیت تورم در اجرای قانون هدفمندی می‌تواند شاخص اصلی کمک به دولت‌ها باشند .

عضو انجمن اقتصاد‌دانان تصریح کرد: با ایجاد تشکل‌های حمایتی چنانچه تولیدی از کیفیت و استاندارد لازم برخوردار نباشد مصرف کننده باید بتواند با مراجعه به این گونه نهادها از حقوق خود دفاع کرده و ضرری را متحمل نشود.
 
صدری یادآور شد: انجمن‌های حمایتی باید از سری کارمندان، اصناف گروه‌های غیر دولتی و دانشگاهیان تشکیل و حامی حقوق تولید کننده و مصرف کننده باشند.
 
وی اظهار داشت: بخشی از اتحاد مردمی که مقام معظم رهبری در تحقق اقتصاد مقاومتی به آن اشاره کردند اقتصاد مردمی است که باید از طریق مردم انجام شود.
انتهای پیام/
برچسب ها: انجمن ، مصرف کننده ، کالا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار