رئیس سازمان غذا و دارو گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته بین وزارت بهداشت و سازمان‌های بیمه‌ای با بودجه‌ای که از طرف هدفمندی یارانه‌ها در مرحله دوم اختصاص خواهد یافت سال آینده هیچ هزینه فلاکت‌باری برای تامین دارو به بیماران تحمیل نخواهد شد.

دکتر رسول دیناروند در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه ما برنامه‌های شش ماه دوم سال 92 که برای حمایت از بیماران صورت گرفت را در سال جدید ادامه خواهیم داد، گفت: تمام داروهایی که در فهرست رسمی داروهای ایران هستند در کشور تامین خواهد بود و پزشکان باید داروهای موجود در این لیست را برای بیماران تجویز کنند.

وی ادامه داد: قدم دوم افزایش توانایی بیماران برای جبران هزینه بالای داروها است چراکه برخی از داروها با این که بیمه هستند اما فرانشیزی که بیمار باید پرداخت کند بسیار بالا است که همین موضوع باعث می‌شود که هزینه‌های فلاکت‌بار به بیمار تحمیل شود.

رئیس سازمان غذا و دارو تصریح کرد: برای حل این مشکل قرار است سال آینده در گام دوم "هدفمندی یارانه‌ها" بودجه‌ای برای وزارت بهداشت تامین شود که بخش بیشتری از بیماری‌های مزمن تحت پوشش برنامه‌های حمایتی شود.

دیناروند افزود: این هماهنگی بین وزارت بهداشت و سازمان‌های بیمه صورت گرفته در همین راستا داروی بیماری‌های مزمن مثل قلبی و عروقی، دیابت و اعصاب و روان هم تحت پوشش بیشتر بیمه‌ها قرار گیرند.

انتهای‌پیام/
برچسب ها: دارو ، دیناروند ، دیابت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بيمار
۱۲:۰۰ ۲۳ اسفند ۱۳۹۲
بيماريهاي التهابي روده رو لطفا فراموش نكنيد
آخرین اخبار