لی کچیانگ نخست وزیر چین و دونالد توسک همتای لهستانی وی روز پنجشنبه در خصوص روابط دو جانبه و مسئله اوکراین گفتگو کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل ازخبرگزاری شین‌هوا؛ لی کچیانگ در گفتگویی تلفنی اعلام کرد چین برای روابط خود با لهستان ارزش فراوانی قائل است و علاقه مند است رابطه راهبردی خود را با لهستان بر اساس اصول مساوات و احترام متقابل گسترش دهد.

نخست وزیر چین گفت کشورش انتظار دارد لهستان، که یکی از اعضای اتحادیه اروپا و یکی از بازیگران مهم در کشورهای منطقه مرکز و شرق اروپاست، به پیشبرد همکاری ها بین چین و کشورهای منطقه مرکز و شرق اروپا و همچنین همکاری های چین و اتحادیه اروپا کمک کند.

توسک با یادآوری این که وی و لی کچیانگ در نشست سال گذشته در بخارست به توافق های زیادی در خصوص تقویت روابط و همکاری های چین و لهستان دست یافتند، گفت لهستان آماده است با چین برای دستیابی به دستاوردهای بیشتر در پیشبرد همکاری ها و روابط دو جانبه بین چین و کشورهای منطقه مرکز و شرق اروپا همکاری کند.
توسک همچنین موضع لهستان را در خصوص مسئله اوکراین برای نخست وزیر چین بیان کرد.

لی کچیانگ با تاکید بر موضع اصولی چین، با توجه به حساسیت مسئله اوکراین، گفت برای همه طرف های مربوطه بسیار مهم است که آرام باشند و از خود خویشتنداری نشان دهند.
لی کچیانگ خاطر نشان کرد چین همواره موضعی بی طرفانه و منصفانه اتخاذ و فعالانه برای دست یافتن به راه حلی از طریق مذاکره تلاش کرده است.
وی افزود چین امیدوار است همه طرف های مربوطه اختلافات خود را از طریق گفتگو و ارتباط حل و فصل کنند.

نخست وزیر چین گفت کشورش آماده است با جامعه بین المللی برای کمک به یافتن راه حلی سیاسی برای این مسئله همکاری کند.
لی کچیانگ در خصوص هواپیمای خطوط هوایی مالزی که با 154 مسافر چینی مفقود شده است، گفت چین از نزدیک با کشورهای مربوطه در تلاشی فزاینده برای جستجو به منظور یافتن این هواپیما همکاری می کند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار