کارشناس سياسي فلسطينی گفت: حمله اسرائيل به نوار غزه به دليل شکست از ايران و مذاکرات بيهوده سازش بوده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛"حسن عبدو" در گفتگو با شبکه تلويزيوني الميادين از غزه درباره حملات هوايي اخير اسرائيل به نوار غزه و در پاسخ به اين پرسش که چرا گردان هاي قدس در اين شرايط گزينه واکنش را انتخاب کرده است، گفت: نتانياهو در تلاش های خود برای نشان دادن ايران به عنوان دشمن اصلي غرب شکست خورد و در اين زمينه به شدت کوشيد که با ادعای توقيف کشتی ايرانی حامل سلاح، کشورهای غربی را عليه ايران بسيج کند.

از سوی دیگر سفر نتانیاهو به آمريکا درباره چارچوب مذاکرات صلح فلسطينی-اسرائيلی به شکست انجاميد.
نتانياهو به دليل شکست در اين دو پرونده عليه نوار غزه وارد ميدان شده است تا اين شکست را جبران کند.
جنبش جهاد اسلامي فلسطين نيز اين شرايط زمانی را براي واکنش نشان دادن به حملات اسرائيل انتخاب کرده و در حمايت از ملت فلسطين در نوار غزه و کرانه باختری وارد ميدان شده است. گروه های فلسطينی آماده واکنش نشان دادن به هر گونه ماجراجويی جديد اسرائيل هستند. 

وی در پاسخ به اين پرسش که آيا اين حملات به معنای لغو توافق آتش بس ميان نوار غزه و اسرائيل است، بيان داشت: اين توافق از بين نرفته است و اين توافق که در قاهره صورت گرفت با استفاده از حمايت بين المللی بود. امروز گروه های مقاومت در خط مقدم رويارويی با توسعه طلبی اسرائيل قرار دارند چرا که کشورهای عربی از رويارويی با اين رژيم چشم پوشی کرده اند. جنبش های حماس، جهاد اسلامی و حزب الله لبنان در خط مقدم با تل آويو قرار دارند. برخي از کشورهای اسلامی نظير ايران و سوريه که به مقاومت ايمان دارند از اين گروه ها حمايت می کنند.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار