مقام سابق مصری از نامزدی السیسی برای انتخابات مصر انتقاد کرد و انتخابات را با حضور او، نمایشی مضحک خواند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی ؛ احمد شفیق نخست وزیر سابق مصر در گفتگو با این شبکه گفت: عبدالفتاح السیسی فرمانده ارتش مصر در کنفرانسی خبری قبلا گفته بود که در انتخابات ریاست جمهوری نامزد نخواهد شد مگر اینکه ارتش او را برای این کار نامزد کند. این سخنان عجیب است.سخنان او اشتباه است. آیا چیزی به نام ارتش در مصر وجود دارد؟ آنها برای اینکه نشان بدهند ارتش ، السیسی را برای انتخابات ریاست جمهوری نامزد کرده است جلسه برگزار می کنند و نشان می دهند که ارتش این انتخاب را انجام داده است.

این وضع فاجعه بار و نشان دهنده بی تجربگی آنها است. شورای نظامی مصر نیز همان سخنان السیسی را تکرار می کند. با این اوصاف، انتخابات مصر نمایشی خواهد بود. حضور نامزدهای دیگر در انتخابات ریاست جمهوری به نامزد شدن السیسی بستگی خواهد داشت.

من گفته ام اگر او در انتخابات نامزد شود من نامزد انتخابات نخواهم شد. به خوبی می دانم که اگر او نامزد شود آنها همه برگه های رای را به نفع او تغییر خواهند داد و همه چیز به نفع او خواهد بود. این انتخابات نخواهد بود بلکه نمایش مضحک خواهد بود.

اینکه فردی نامزد انتخابات نشود به معنای آن نیست که از السیسی خوشش می آید بلکه به معنای آن است که روند انتخابات سالم نیست.


انتهای پیام /
برچسب ها: نمایش ، مضحک ، السیسی ، مصر ، حضور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار