نقشینه گفت: با استقرار هوای سرد بر روی سواحل جنوبی دریای خزر امروز و فردا برای استان های شمالی کاهش محسوس دما پیش بینی می شود و طی این مدت وزش باد شدید در برخی نقاط استان های شرقی بویژه جنوب شرق و شرق رخ خواهد داد.

امین حسین نقشینه، کارشناس مستقر در سازمان هواشناسی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران در خصوص وضعیت آب و هوای کشور طی روزهای آینده افزود: امروز "پنجشنبه 22 اسفند ماه 92" استان های نیمه شمالی، جنوب، جنوب شرق و شرق کشور و فردا استان های جنوب ، جنوب شرق و شرق  و روز شنبه با استقرار سامانه بارشی در استان های شرقی و ورود سامانه بارشی جدید به غرب کشور تقریبا برای تمام استان های کشور بارش باران و وزش باد، در مناطق سردسیر و مرتفع بارش برف و در مناطق مستعد ریزش تگرگ پیش بینی می شود.

نقشینه اظهار داشت: با استقرار هوای سرد بر روی سواحل جنوبی دریای خزر امروز و فردا برای استان های شمالی کاهش محسوس دما پیش بینی می شود و طی این مدت وزش باد شدید در برخی نقاط استان های شرقی بویژه جنوب شرق و شرق رخ خواهد داد.

کارشناس هواشناسی تصریح کرد: امروز و فردا بارش در استان های فارس، هرمزگان، فاررس، هرمزگان، کرمان، خراسان جنوبی، جنوب خراسان رضوی و شمال سیستان و بلوچستان شدید خواهد بود و باعث آبگرفتگی معابر عمومی خواهد شد و همچنین امروز و فردا دریای خزر، خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج خواهد بود.

نقشینه با اشاره به وضعیت آب و هوای تهران طی روزهای آینده گفت: آسمان تهران امروز، نیمه ابری تا ابری و وزش باد و فردا، نیمه ابری تا ابری و بارش پراکنده و روز شنبه، ابری و بارش پراکنده گاهی وزش باد پیش بینی می شود.

نام استان    بیشینه دما    کمینه دما    نام استان    بیشینه دما    کمینه دما
آذربایجان شرقی    9    0    فارس    20    7
آذربایجان غربی    9    3    قزوین    8    2
اردبیل    7    4-    قم    14    3
اصفهان    12    5    کردستان    9    1
البرز    10    2    کرمان    13    7
ایلام    8    0    کرمانشاه    10    2
بوشهر    25    16    کهکیلویه و بویراحمد    13    1
تهران    11    2    گلستان    10    5
چهارمحال و بختیاری    5    3-    گیلان    8    6
خراسان جنوبی    18    2-    لرستان    11    3
خراسان رضوی    11    2-    مازندران    11    9
خراسان شمالی    14    8    مرکزی    9    2-
خوزستان    20    4    هرمزگان    29    21
زنجان    13    1    همدان    6    2-
سمنان    23    13    یزد    21    12
سیستان و بلوچستان    4    3-            
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار