رعایت حقوق دیگران در مجموعه‌های آپارتمانی یک ضرورت بوده و باید فرهنگ زندگی آپارتمان‌نشینی را تقویت کنیم.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، انسانها به عنوان موجودات اجتماعی در کنار یکدیگر زیست می‌کنند و محل سکونت آنها با انسان‌های دیگر مشترک است.

زندگی در کنار یکدیگر منافعی دارد که از جمله آنها این است که همسایگان به یکدیگر کمک کرده و همچنین از خدمات مشترک بهره‌مند می‌شوند که این امر سبب کاهش هزینه‌ها می‌شود و به ویژه در آپارتمان‌نشینی این امر محسوس‌تر است و در عین حال این همنشینی می‌تواند سبب بروز مشکلات و محدودیت‌هایی هم بشود.

فربد فدایی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران در این باره اظهار داشت: از آنجا که مردم ایران از قدیم به زندگی در خانه‌های وسیع و انفرادی عادت داشته‌اند که بالطبع همسایه‌های معدودی هم دارد، زندگی در مجموعه‌های آپارتمانی و محدودیت‌های ناگزیر آن برایشان مشکل است.

وی افزود: از جمله رعایت حقوق دیگران در مجموعه‌های آپارتمانی یک ضرورت است و مفهوم چهاردیواری اختیاری که در گذشته رایج بود در زندگی امروز رنگ باخته است و با بی‌توجهی به مصالح عموم همسایگان نمی‌توان زندگی مناسبی داشت.
فدایی متذکر شد: حضرت علی(ع) در بیان ویژگی‌های پرهیزگاران از جمله می‌فرماید: پرهیزگار کسی است که همسایگان را آزاد نمی‌رساند.
در ادامه متین‌السادات نصری کارشناس ارشد روانشناسی اظهار داشت: آپارتمان‌ها باید براساس اصول و فرهنگ اسلامی ایرانی ساخته شده.

وی افزود: همچنین باید فرهنگ زندگی آپارتمان‌نشینی را تقویت کنیم.

نصری متذکر شد: مصالح، طراحی و ساخت آپارتمان‌ها باید به شیوه ای باشد که افراد در آن احساس امنیت داشته باشند. به عنوان مثال صداها و صحبت‌ها بین طبقات و واحدها پخش نشود تاامنیت افراد را به خطر نیندازد.

گفتنی است: نقش رسانه‌ها در فرهنگ زندگی آپارتمان‌نشینی بسیار مهم و موثر خواهد بود./گزارش از ایده مفرح/

انتهای‌پیام/

برچسب ها: فرهنگ ، زندگی ، آپارتمان ، نشینی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۲۰:۵۲ ۰۳ فروردين ۱۳۹۳
به امید آن روز که فرهنگ آپارتمان نشینی واقعا تقویت شود
آخرین اخبار