به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، عظمایی در آیین اختتامیه جشنواره فروش فرش دستباف ضمن اعلام این مطلب افزود : قالی ایران علیرغم اشتهار جهانی نیازمند تبلیغ و بازاریابی در گستره وسیعتر می باشد .
وی افزود :از این نظر چهارمین جشنواره فروش فرش دستبافت در آذربایجان شرقی نیز که همزمان باسایر استان ها از 22بهمن لغایت 22 اسفند ماه 1392 به مدت یک ماه برگزار گردید نمونه بارز این اقدامات می باشد که در سایه تبلیغات دیداری و شنیداری انجام گرفت که علاوه بر تبلیغات صدا و سیما و نشریات ، از طریق پورتال مجازی جشنواره آذربایجان شرقی تحت عنوان www.carpet festival.comو سایت مرکز ملی فرش ایران تحت عنوان www.incc.ir نیز اطلاع رسانی شد .
رییس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه این جشنواره با شعار هر فروشگاه یک نمایشگاه برگزار گردید عنوان کرد مشارکت فروشندگان قالی با 240فروشگاه بصورت غیر متمرکز قابل تقدیر و واگذاری امور اجرایی جشنواره به اتحادیه فرش فروشان بعنوان نهادی مردمی در جهت پیشبرد اهداف فرهنگی و اقتصادی آن از مولفه های محوری در تبلیغات و اطلاع رسانی فرش دستبافت بوده است.
وی در ادامه اظهار داشت تحت پوشش قرار گرفتن بیش از 75 هزار نفر در زمینه بیمه قالیبافی با اقدامات نظارتی مشترک ، ثبت 8 نشان جغرافیایی قالی مناطق مختلف آذربایجان شرقی در سطح ملی و 2 نشان جغرافیایی در سطح جهانی ، برگزاری نمایشگاههای قالی در داخل و خارج از کشور ، اعزام هیئت های تجاری قالی به خارج از کشور در راستای بازار یابی و سلیقه یابی ، معرفی و پرداخت تسهیلات به قالیبافان ، ساخت مستند های قالی در حوزه های فرهنگی با همکاری صدا وسیمای استان ، برگزاری جشنواره طرح و نقشه ، المپیاد قالی و برگزاری دوره های آموزشی و پژوهشی بخشی از اقدامات سازمان و تشکلهای استان در حوزه های قالی است .