ابراهیم رضایی بابادی دردیدار با سفیر ژاپن گفت: مزیت ها و فرصت های خوبی در استان کرمانشاه برای سرمایه گذاری توسط سرمایه گذاران ژاپنی در زمینه های صنعت، کشاورزی، گردشگری و صادرات به کشور عراق وجود دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه


 

وی افزود: کرمانشاه یکی از استان های مهم کشور ایران است و این استان حدود دو میلیون نفر جمعیت و استعدادهای فراوانی برای سرمایه گذاری دارد.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه این استان بیش از 350 کیلومتر مرز رسمی با کشور عراق دارد، گفت:شش مرز رسمی مشخص در استان جهت صادرات به کشور عراق وجود دارد و این منطقه دارای بسترهای بسیار مناسبی برای صادرات به کشور عراق است.

استاندار کرمانشاه در ادامه به مزیت های موجود در استان برای سرمایه گذاری در بخش صنعت به خصوص صنعت خودروسازی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر چندین واحد صنعتی مهم در استان وجود دارد و همچنین در زمینه صنعت خودرو سازی در کشور به توافقات خوبی رسیده ایم که سرمایه گذاران ژاپنی می توانند در ساخت صنعت خودرو در کرمانشاه مشارکت و همکاری داشته باشند و یک محصول صنعتی با برند کشور ژاپن در استان تولید شود که بدون تردید منافع دو کشور را به دنبال خواهد داشت.

وی همچنین با اشاره بهسه منطقه ویژه اقتصادی استان، خواستار حضور سرمایه گذاران ژاپنی در این مناطق استان شد.

رضایی همچنین با اشاره به مزیت های خوب در استان برای صادرات به کشور عراق، این موضوع را یکی از نکات قابل توجه برای سرمایه گذاران و تجار ژاپنی جهت صادرات کالا به عراق عنوان کرد.

استاندار کرمانشاه در پایانخواستار خواهر خواندگی کرمانشاه با یکی از شهرهای ژاپن شد وگفت: با توجه به به این امکانات و بسترهای مناسب در استان کرمانشاه برای سرمایه گذاری توسط سرمایه گذاران ژاپنی، امیدواریم سطح روابط کرمانشاه با ژاپن بیش از پیش گسترش یابد و در پرتو این ارتباط منافع طرفین تامین گردد.

سفیر ژاپن نیز در این دیدارگفت: بسیار خوشحال هستم که در استان کرمانشاه که دارای ظرفیت های خوبی در بخش های مختلف می باشد، حضور دارم و امیدوارم این حضور منجر به گسترش روابط و ارتباط بین ژاپن و کرمانشاه گردد.

کوجی هوندا افزود: استان کرمانشاه دارای آثار متنوع در زمینه تاریخی و گردشگری می باشد، لذا احساس کردم که برای شناخت بیشتر به این استان سفر کنم.

وی گفت: خوشبختانه با شروع دولت جدید در ایران امکان گسترش ارتباط با جمهوری اسلامی ایران فراهم است که امیدواریم سطح روابط بیش از پیش گسترش یابد./س

برچسب ها: کرمانشاه ، خواستار ، یکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.