معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم تحقیقات و فناوری گفت: حرکت وزارت علوم و دانشگاه‌ها در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی است .

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران اصفهان ، سعدالله نصیری قیداری درحاشیه آئین تودیع و معارفه رئیس دانشگاه کاشان در جمع خبرنگاران با تاکید بردغدغه مقام معظم رهبری برای ایجاد اقتصاد مقاومتی از ارائه محورهای اصلی برنامه‌ها و اقدامات عملی وزارت علوم در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خبرداد و گفت: تلاش وزارت علوم با همکاری اساتید، فرهیختگان، دانشجویان و فعالان حوزه علم و فناوری برای تحقق اقتصاد مقاومتی مبتنی بر دانش و علم ضروری است.

به گفته وی، برنامه‌های متعدد وزارت علوم در حوزه‌های آموزش، پژوهش، تجاری‌سازی علم و تبدیل ایده به فناوری در قانون برنامه پنجم علم و فناوری و اسناد بالادستی نیزپیش بینی شده است.

این مسوول، تدوین برنامه های وزارت علوم در زمینه های نقشه جامع علمی کشور، ارزشیابی کیفیت آموزش عالی و سند اسلامی کردن دانشگاه در حوزه‌های مختلف فرهنگی و پژوهشی را یادآور شد و افزود: این سیاست های برنامه ریزی شده در سایه همکاری دانشگاهیان و مسئولان وزارت علوم اجرا می‌ شود.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم تحقیقات و فناوری با اشاره به ابقای ده نفر از روسای دانشگاه های کشور ابقا شدند، گفت: این رؤسا که ابقا شده‌اند چند ماهی از دوره مدیریت آنها باقی مانده است.

وی در خصوص تغییرات و جابجایی روسای دانشگاه های کشور با تاکید بر اینکه وزارت علوم علاقه‌ای به تعویض رؤسای دانشگاه‌ها ندارد گفت: این تغییرات به دلایل اتمام دوره مدیریت، مشکل جسمانی، استعفا و یا مشکلات مدیریتی آنها در دانشگاه که بر اساس گزارش هیات های اعزامی به دانشگاه ها اعمال می شود.

به گفته وی، رؤسای دانشگاه‌ها در برخی از موارد نیز با تصمیم و نظر خود دانشگاهیان جابه‌جا می شوند.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم با اشاره به اینکه اعزام اکیپ‌ها به دانشگاه‌ها با هدف تغییر رؤسای دانشگاه‌ها نیست افزود: در برخی مواقع این اکیپ ها برای کسب اطلاعات فضاهای آموزشی، تجهیزات آزمایشگاهی، امکانات رفاهی و بررسی وضعیت مدیریتی دانشگاه‌ها از طریق اساتید و کارکنان برای ارائه به وزارتخانه اعزام می شوند.

سعدالله نصیری قیداری معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم تحقیقات و فناوری برای شرکت در مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه کاشان به این شهرستان سفر کرد./س


انتهای پیام

برچسب ها: اصفهان ، وزارت ، علوم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.