مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، از جلوگیری از تصرف 870 هکتار از اراضی ملی از دست متصرفان خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، با بیان این مطلب گفت: این میزان اراضی در قالب 206 فقره پرونده به مراجع قضایی ارجاع داده شده است.

اسکندری از 42 مورد آتش سوزی به مساحت 628 هکتار خبر داد و افزود: احیاء مراتع استان زنجان 400 هکتار، احیاء اراضی کم بازده 215 هکتار انجام شده و 500 هکتار دیگر نیز در فروردین سال آینده انجام می گیرد. به گفته وی، امسال 272 هکتار در بخش توسعه زراعت چوب در استان اجرا شده است.

وی تصریح کرد: شهرستان زنجان دارای 100 هکتار و سایر شهرستان ها نیز دارای 48 هکتار جنگل هستند که 40 هکتار اردیبهشت سال آینده جنگل کاری خواهد شد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ادامه داد : سال جاری 65 فقره پرونده از دامداران درباره ورود دام غیرمجاز خارج از ظرفیت مراتع به مراجع قضایی ارجاع داده شده است.

این مقام مسئول اضافه کرد : 111 مورد تصرف اراضی ملی به مساحت 400 هکتار از متصرفان رفع تصرف شده است.

اسکندری، درباره بروز بیماری های جنگلی در شهرستان طارم اظهار کرد: برای جلوگیری از طغیان آفت بلوط برگ خوار و پروانه دم طلایی در سال آینده؛ مبارزه با این آفت ها در 870هکتار از جنگل های این شهرستان درحال انجام است که فروردین ماه سال آینده به پایان خواهد رسید.

وی از کاشت 338 هزار اصله نهال در استان خبر داد و درباره برنامه های فرهنگسازی به عنوان یکی از برنامه های سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور خاطر نشان کرد: باید باور ‌حفاظت از منابع طبیعی در بین مردم پررنگ شود تا مردم شناخت کافی از منابع طبیعی دا شته باشند./س

 
برچسب ها: اراضی ، ملی ، تصرف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.