رییس ستاد توسعه روابط اقتصادی ایران و عراق با اشاره به اینکه استان کرمان با پوشش 11 درصدی از خاک کشور ، کمتر از یک درصد صادرات ایران به عراق را برعهده دارد ،گفت: باید به گونه ای حرکت شود که این موضوع به 15 برابر افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان ، رستم قاسمی در نشست مشترک اتاق بازرگانی استان کرمان و ستاد توسعه روابط اقتصادی ایران و عراق، به مشکلات کنونی کشور عراق اشاره کرد و گفت: این کشور در همه حوزه های کشاورزی ، زیرساختی، آب و برق ، فنی و مهندسی به کمک نیازمند است و ایرانی ها می توانند نقش بسیار بالایی در این باره داشته باشند.

قاسمی از استاندار کرمان خواست: یک رابط اقتصادی به کشور عراق برای ستاد توسعه اقتصادی به منظور پیگیری صادرات (کرمان به عراق) معرفی کند.

استاندار کرمان هم با اشاره به اینکه استان کرمان با توجه ظرفیت هایی که دارد ، هنوز نتوانسته جایگاه واقعی خود را در این موضوع تثبیت کند ، بر اهمیت افزایش سهم استان کرمان در صادرات کالا به کشور عراق تأکید کرد.

رزم حسینی ، تأسیس شرکت های بزرگ و یا هولدینگ های تخصصی تجاری را یکی از راههای برون رفت از رکود صادراتی کرمان برشمرد و افزود: با اینکار همه تولید کنندگان و صادر کنندگان خرد با یک توان در بازار های جهانی حاضر می شوند که توان آنها در رقابت و باقی ماندن در بازار بالا می رود.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون بازار های نجف و کربلا در اختیار استان کرمان است که مردم باید از فرصت پیش آمده به بهترین شکل استفاده کنند.

استاندار کرمان تعیین سهم صادراتی هر استان به کشور عراق را خواستار شد تا استان ها برای تأمین آن گام بردارند./س


برچسب ها: صادرات ، افزایش ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.