معاون توسعه ی مدیریت و منابع انسانی استانداری خراسان رضوی از تهیه ی نقشه ی جامع علمی کشور درآینده ی نزدیک خبر داد.

 

 احسان ارکانی در گفتگوبا خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد گفت: نقشه ی جامع علمی کشور یا همان نقشه ی توسعه ی علم و فناوری ابزاری برای تحقق اهداف چشم انداز 20 ساله ی نظام است.

وی ادامه داد: ضروری ست برای ارتقای کیفی تولیدات ملی و رشد و شکوفایی هر چه مطلوب تر اقتصاد و داشتن جامعه ای متناسب با جایگاه رفیع کشورمان، نقشه ای علمی تدوین و براساس آن برنامه ریزی و اقدام شود.

معاون توسعه ی مدیریت و منابع انسانی استانداری خراسان رضوی گفت: به منظور تحقق منویات مقام معظم رهبری در خصوص اهداف کلان نقشه ی جامع علمی کشور مبنی بر دست یابی به جایگاه نخست علم و فناوری در جهان اسلام، استقرار جامعه ی دانش بنیان و توسعه ی علم و فناوری های نوین و نافع در جامعه و راهبردهای کلان و ملی، دبیرخانه وکارگروه نقشه ی جامع علمی استان تشکیل می شود.

ارکانی افزود: این دبیرخانه دارای کمیته های فناوری، علوم پایه و کاربردی، علوم انسانی و معارف، بهداشت و سلامت و هنر است.

وی تصریح کرد: اسناد و اهداف استانی باید با نقشه ی جامع علمی کشور تطبیق داده شود و اصلاحات مورد نظر منطبق با شرایط استان صورت پذیرد.

معاون توسعه ی مدیریت و منابع انسانی استانداری خراسان رضوی با اشاره به اهمیت بُعد اقتصادی این نقشه، علاوه بر ابعاد علمی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی، اظهار داشت: نیازهای آینده ی اشتغال استان نیز ضمن اجرای نقشه ی جامع علمی باید مورد توجه قرار گیرد.

ارکانی ترسیم دورنمای علمی استان در افق 1404 و تعیین ارزش های بنیادین در راستای عملیاتی شدن آن، بستر سازی لازم جهت تحقق همکاری بین بخشی و پیوند عمیق تر با جامعه، گسترش بینش علمی و فناوری به عنوان پایه ی مهم رشد اقتصادی و اجتماعی، تبیین نقش سازمان ها و افراد مختلف جامعه در این حوزه و همچنین ارائه ی راهکارها و برنامه های درون بخشی و بین بخشی مناسب جهت حل مشکلات علم و فناوری استان را از جمله اهداف تهیه ی این نقشه به صورت استانی برشمرد./س

برچسب ها: نقشه ، جامع ، علمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.